Ponuky na obchvat Bratislavy ešte posudzujú

Ministerstvo dopravy pokračuje vo vyhodnocovaní technických podmienok ponúk štyroch medzinárodných konzorcií v súťaži na koncesionára obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 z hlavného mesta smerom na Dunajskú Stredu.

26.11.2015 17:08
debata

„Stále prebieha proces spojený s vyhodnocovaním technických špecifikácií a následným oboznámením konzorcií s výsledkom tohto procesu,“ informoval vo štvrtok agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.

„Otváranie obálok s cenami prebehne podľa odhadov v prvej polovici decembra a verejnosť budeme o tomto kroku bezodkladne informovať,“ dodal. Štyri konzorciá, ktoré sa dostali do finále tendra na výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu D4 a R7 cez PPP projekt, predložili svoje záväzné ponuky 13. novembra.

Konzorcium ViaDunaj vedie francúzska spoločnosť Vinci Concessions spolu s firmami Vinci Highways a Meridiam Eastern Europe. Španielska spoločnosť Cintra Infraestructuras Internacional je na čele konzorcia Obchvat Nula, v ktorom sú aj firmy Porr a Macquarie Capital Group. Lídrom konzorcia Astrela je rakúska spoločnosť Strabag spolu s partnermi Strabag Motorway, Reding Infrastructure a John Laing Investments Limited. Ďalšie konzorcium vedie nemecká spoločnosť Hochtief PPP Solutions spolu s Iridium Concesiones de Infraestructuras a Dif Infra PPP 3 Luxembourg.

S výstavbou úsekov D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever – Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v dĺžke 59 kilometrov by sa podľa ministerstva dopravy malo začať v budúcom roku. Stavebné práce by mali trvať štyri roky. Predpokladaná celková cena koncesie na tridsať rokov je 4,53 mld. eur, ročná splátka štátu budúcemu koncesionárovi by mohla dosiahnuť predbežne 135 mil. až 151 mil. eur. Odhadované stavebné náklady sú 1,325 mld. eur bez dane z pridanej hodnoty.

debata chyba
Viac na túto tému: #R7 #D4 #obchvat Bratislavy
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy