Čo hovoríte na myšlienku stavať obchvat Bratislavy na úkor vyššieho deficitu a nie ako PPP projekt?
Čo sa týka výslednej ceny PPP projektu, zatiaľ ide len o zbytočné špekulácie, lebo viete veľmi dobre, že zatiaľ ešte stále čakáme na výsledky koncesného dialógu a stanovenie konkrétnej ceny bratislavského obchvatu pri financovaní prostredníctvom PPP projektu. Až keď bude vidieť konkrétnu sumu, môžeme zodpovedne porovnať rozdiely medzi financovaním prostredníctvom PPP projektu a priamo zo štátneho rozpočtu. Nakoniec to budú práve čísla, ktoré rozhodnú, aké riešenie je pre štát výhodnejšie. Minister dopravy si je vedomý, že akýkoľvek plán zaväzujúci Slovensko splácať desiatky rokov obchvat postavený formou PPP projektu, musí byť vystavený tvrdej analýze a na jej zhotovení bude spolupracovať aj ministerstvo financií. Konečné výsledky predstavíme odborníkom z tretieho sektora aj verejnosti.
Nie je v časoch lacných peňazí pre štát výhodnejšie financovať obchvat na úkor vyššieho deficitu?
Na financovanie bratislavského obchvatu prostredníctvom štátneho dlhu, čo je vlastne zvyšovanie deficitu, treba splniť dve podmienky. Prvou je udržanie rozpočtu v elitnom klube krajín dodržiavajúcich v Európskej únii dohodnuté pravidlá o nastavení štátnych rozpočtov. Stále to síce opakujem, ale dnes naozaj patríme medzi päť krajín eurozóny, ktoré striktne dodržiavajú dohodnuté pravidlá, a z tejto pozície určite nechcem ustúpiť. Druhou podmienkou je široký politický konsenzus, umožňujúci financovanie bratislavského obchvatu prostredníctvom rozpočtu. Politické strany bez ohľadu na to, či sú vo vláde, alebo opozícii, by museli nájsť zhodu na takej zmene zákona o rozpočtovej zodpovednosti, ktorá by umožnila financovanie obchvatu na úkor štátneho dlhu Slovenska.