„Veríme, že konkurenčný boj vygeneruje ceny, ktoré budú pre štát výhodné,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček.
Konzorcium ViaDunaj je vedené francúzskou spoločnosťou Vinci Concessions spolu s firmami Vinci Highways a Meridiam Eastern Europe. Španielska spoločnosť Cintra Infraestructuras Internacional vedie konzorcium Obchvat Nula, v ktorom sú aj firmy Porr a Macquarie Capital Group. Lídrom konzorcia pod názvom Astrela je rakúska spoločnosť Strabag spolu so spoločnosťou Strabag Motorway, Reding Infrastructure a John Laing Investments Limited. Štvrtým konzorciom je nemecká spoločnosť Hochtief PPP Solutions spolu s Iridium Concesiones de Infraestructuras a Dif Infra PPP 3 Luxembourg.
Ministerstvo dopravy spolu s technickým poradcom teraz vyhodnotia technické špecifikácie jednotlivých ponúk, teda či všetci uchádzači splnili minimálne technické kritériá na výstavbu diaľnice. „Až po tom, ako bude jasné, že všetky štyri konzorciá naprojektovali diaľnicu v požadovanej kvalite aj parametroch, bude možné otvoriť obálky s cenami. Tie do tohto momentu zostávajú zapečatené v trezore,“ dodal Kóňa.
Ešte pred Vianocami by sme sa mali dozvedieť, ktoré konzorcium podalo najlepšiu ponuku. „Následne prebehne odborná diskusia aj s verejnosťou o tejto ponuke a v prípade, ak prepočty ukážu, že cena je pre Slovensko výhodná, bude o nej rozhodovať vláda,“ uzavrel Stromček.
S výstavbou bratislavského diaľničného obchvatu D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever – Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v dĺžke 59 kilometrov by mohli začať v rámci PPP projektu v roku 2016. Trvať by mala štyri roky. Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,53 mld. eur a predpokladaná ročná splátka štátu budúcemu koncesionárovi môže dosiahnuť predbežne 135 mil. až 151 mil. eur. Odhadované stavebné náklady sú 1,325 mld. eur.