Zistil to prieskum agentúry Stem/Mark. “Zdieľaná ekonomika rastie. Zatiaľ nejde o masovú zmenu, ale o niekoľko rokov zásadne zmení ekonomiku aj to, ako firmy a vo výsledku i spotrebitelia fungujú,” uviedol analytik Home Credit Michal Kozub.
Podľa očakávania platí, že čím boli respondenti mladší, tým viac im bol pojem zdieľaná ekonomika povedomý. Medzi najznámejšie služby zaradili tie, ktoré súvisia s autom. Predovšetkým ide o spoločnú jazdu. “Jednoducho zoberiete spolujazdcov, ktorí vám zaplatia časť nákladov na benzín. Mnohí takúto službu využívajú a pritom ani netušia, že ide v podstate o zdieľanú ekonomiku. O možnosti spolujazdy pritom počulo takmer 70 % opýtaných,” hovorí Kozub.
Prieskum ukázal, že o služby zdieľanej ekonomiky bude na Slovensku v blízkej budúcnosti čoraz väčší záujem. Takmer dve tretiny opýtaných by sa totiž o zdieľanej ekonomike chceli dozvedieť viac. Zaujíma ich pritom predovšetkým jednak ako možnosť ušetriť peniaze a taktiež ako alternatíva k štandardnému spôsobu využívania určitých služieb. Traja z desiatich respondentov o využití nejakej služby zdieľanej ekonomiky v budúcnosti uvažujú a ďalší šiesti to nevylučujú.