„Možná pokuta pre Volkswagen v USA je ešte ten najmenší problém. Škody môžu utrpieť aj ďalší nemeckí vývozcovia, pretože Volkswagen bol doteraz vývesným štítom pre výrobky označené Made in Germany,“ uviedol Fratzscher. Podľa neho je teraz potrebné urobiť všetko pre obmedzenie škôd, aby čo najmenej utrpela povesť nemeckých exportérov.
Fratzscher tiež podotkol, že Volkswagen kvôli škandálu zrejme utrpí na celom svete oveľa väčšie škody, než je pokuta vo výške až 18 miliárd dolárov, ktorá mu hrozí v USA. Vozidlá najväčšej automobilky sveta chcú preveriť aj Južná Kórea a Švajčiarsko, Francúzsko navrhuje vyšetrenie škandálu na úrovni Európskej únie. „Škoda na povesti vyjde Volkswagen veľmi draho. Ohrozené budú aj pracovné miesta vo Volkswagene a mnohých jeho dodávateľov v Nemecku,“ uviedol prezident DIW.
Minister dopravy Alexander Dobrindt v utorok vyzval automobilku, aby prípad rýchlo a transparentne vyšetrila. Len tak je podľa neho možné obbnovit dôveru zákazníkov vo Volkswagen a obmedziť rozsah škôd.
Najväčší nemecký autoklub ADAC v utorok agentúre DPA povedal, že sa skutočné emisie automobilov líšia od oficiálnych údajov automobiliek. „Už roky hovoríme, že informácie výrobcov (o emisiách) nesedia,“ uviedol hovorca ADAC. Podľa neho to potvrdzujú aj pravidelné testy emisií oxidu uhličitého a ďalších škodlivín, ktoré autoklub vykonáva od roku 2003.