Niektoré franšízové reštaurácie sa však obávajú, že rozšírenie ponuky raňajok im skomplikuje prevádzku a spomalí ich služby v čase, keď sa manažéri zaviazali zjednodušiť a zefektívniť ponuku reťazca. Preto firma uviedla, že regionálni prevádzkovatelia môžu obmedziť ponuku len na niektoré položky, podľa preferencií lokálnych zákazníkov.
Spoločnosť dúfa, že ponuka raňajok po celý deň by mohla prilákať do jednej reštaurácie v priemere týždenne 200 zákazníkov navyše. McDonald's má v USA viac ako 14 000 reštaurácií, napísala agentúra Reuters.
Spoločnosti McDonald's sa darilo dokonca aj v čase recesie, keď sa jej podarilo lákať na svoju lacnú ponuku za dolár. V posledných rokoch však bojuje s poklesom pre meniace sa chuťové priority zákazníkov a silnú konkurenciu. Firma pripustila, že si časť problémov vyrobila sama pre komplikovanú ponuku a oneskorené reakcie na zmeny preferencií zákazníkov.
V druhom štvrťroku klesol firme čistý zisk o 13 percent na 1,2 miliardy dolárov. Celkové príjmy sa znížili o desať percent na 6,5 miliardy USD. Tržby v prevádzkach otvorených minimálne rok klesli o 0,7 percenta.