Vynovených tak bolo 215 tisíc štvorcových metrov vozoviek a pribudlo aj nové oplotenie a zvučiace čiary. „Vymenil sa opotrebovaný povrch vozovky na severovýchodnej D1, na Liptove či na diaľničnom privádzači k D1 v Košiciach. Nový koberec dostali aj cesty prvej triedy I/11 v okolí Čadce a I/50 medzi Moldavou nad Bodvou a Čečejovcami,“ informovala vo štvrtok hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Opravami prešli aj úseky rýchlostnej cesty R1 v Banskej Bystrici a Novej Bani.
Okrem výmeny povrchu vozoviek sa v prvom polroku pracovalo aj na opravách ôsmich mostov, napríklad ponad potok Ploštínka na strednom Liptove, v Brodne pri Žiline, v Dvorníkoch v Košickom kraji či na moste v Banskej Bystrici. „Národná diaľničná spoločnosť opravila a vymenila pätnásť mostných záverov na mostoch vo Zvolene, v Oravskom Podzámku, Poprade, Zamarovciach alebo na bratislavskej estakáde Mierová – Senecká,“ uviedla Žgravčáková. Mostné závery slúžia na preklenutie dilatačnej škáry medzi nosnou konštrukciou a oporou alebo medzi susednými nosnými konštrukciami nad pilierom.
NDS zároveň plánuje vynaložiť na údržbu vozoviek ciest v pôsobnosti strediska správy a údržby Čadca predbežne 1,57 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 1,88 mil. eur vrátane dane. Predpokladaná cena súvislej údržby vozovky diaľnice D1 v správe stredísk Beharovce a Prešov dosahuje 688 tis. eur bez dane, teda 825,6 tis. eur s daňou. Vyplýva to zo zverejnených výziev na predkladanie ponúk. Tieto práce sú plánované počas štyroch rokov a lehota na predkladanie ponúk je 26. augusta.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s. vznikla 1. februára 2005 na základe zákona. Jej 100-percentným vlastníkom je štát, v mene ktorého koná Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť eviduje základné imanie takmer 3,145 mld. eur. K hlavným činnostiam spoločnosti patrí prevádzka, opravy, údržba a výstavba diaľnic a rýchlostných ciest.