Pearson predala denník za 1,3 miliardy dolárov japonskej spoločnosti Nikkei. Cena za 50-percentný podiel v The Economist zatiaľ nie je známa. Podľa analytikov sa Pearson predajom periodík snaží plne sústrediť na svoju hlavnú činnosť a tou je vzdelávanie.
Spoločnosť je na trhu vzdelávania svetovým lídrom, ale v poslednom období stratila významné kontrakty v USA. „Trh im hovorí, že majú tieto veľmi hodnotné periodiká, kým vzdelávanie im neprináša očakávané tržby,“ uviedol pre agentúru Bloomberg mediálny analytik Alex DeGroote zo spoločnosti Peel Hunt LLP.
Podľa odhadov by 50-percentný podiel v týždenníku The Economist mohol mať hodnotu 620 miliónov dolárov. Záujem o časopis by údajne mohli mať rodinné firmy Cadbury, Rothschild alebo Schroder. Oficiálne však záujem o investovanie do The Economist Group zatiaľ potvrdila len spoločnosť Exor SpA, ktorá patrí rodine Agnelliovcov – zakladateľov automobilky Fiat. Exor už má v spoločnosti 4,7-percentný podiel.
The Economist Group za uplynulý finančný rok vykázala tržby 328 miliónov libier a prevádzkový zisk 60 miliónov libier. Redakcia so sídlom v Londýne vznikla už v roku 1843 a v súčasnosti predáva asi 1,6 milióna výtlačkov týždenne.
V zákulisí sa hovorí aj o tom, že výpredaj v Pearsone sa ešte neskončil. Na predaj údajne môže byť aj vydavateľský dom Penguin Random House. V ňom Pearson vlastní 47 percent akcií. Aj týmto predajom by spoločnosť mohla získať peniaze na investície do online vzdelávania a reorganizácie samotnej firmy, ktorej trhová hodnota je asi 10 miliárd libier.