Tunel Višňové bude po dokončení svojou dĺžkou 7,5 kilometra najdlhším cestným tunelom na Slovensku. „Po dnešnom kontrolnom dni môžem povedať, že staviteľ postupuje podľa plánu a sme veľmi radi, že výstavba tohto najkľúčovejšieho úseku na trase D1 medzi Bratislavou a Košicami napreduje,“ povedal vo štvrtok štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.
„Postup stavebných prác je v súlade s harmonogramom. Zhotoviteľ úseku deklaruje dodržanie zmluvného termínu ukončenia výstavby koncom roka 2019,“ potvrdila hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) Eva Žgravčáková. Diaľničný úsek v dĺžke 13,5 kilometra stavia taliansko-slovenské konzorcium firiem Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a.s. Prešov. Zmluvná cena prác je 409,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 491,8 mil. eur vrátane dane. Výstavba úseku začala oficiálne pred rokom a jeho odovzdanie je plánované koncom roku 2019.
Razenie tunela Višňové začalo 9. júna a prvých sto metrov bolo vyrazených o desať dní neskôr. Na stavbe tunela je podľa zhotoviteľa nasadených asi dvesto ľudí. „Oproti plánovanému harmonogramu sme dosiahli prvý zmluvný míľnik o týždeň skôr, namiesto 28. júna 2015 sme prvých sto metrov tunela ukončili v piatok 19. júna,“ uviedol generálny riaditeľ konzorcia Salini Impregilo – Dúha Claudio Lautizi. Tunel má byť prerazený v celej dĺžke o tridsať mesiacov, čiže koncom roku 2017. „Celkovo bude mať tunel tri rúry, z ktorých jedna už existuje,“ uviedol majiteľ firmy Dúha Miroslav Remeta. Okrem dvoch jazdných tunelových rúr bude zachovaná aj tretia rúra, ktorá je vyrazená ako prieskumná štôlňa.