Základný kameň klepali pred rokom, no už koncom vlaňajška boli stavebné plány v sklze. „Čo sa týka sklzu, tak ten bol hlavne v prípravných prácach, v projektovaní, ale toto zhotoviteľ dobehol,“ tvrdí šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš. Miroslav Remeta, majiteľ spoločnosti Dúha, ktorá sa podieľa na výstavbe úseku, tvrdí, že dnes sú v súlade s harmonogramom, dokonca vraj v predstihu. Do konca júna zhotovitelia deklarovali, že bude z každej strany tunela vyrazených prvých 100 metrov. „Blížime sa k prvému míľniku, do ktorého nám zostáva ešte niekoľko týždňov. Chýba nám 20 metrov, čo je menej ako jedna štvrtina, takže s veľkou perspektívou vieme povedať, že ten míľnik bude v predstihu splnený,“ uviedol.
Diaľnicu pri Žiline, kde má byť aj dvojrúrový tunel Višňové, stavia taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo S.p.A. a Dúha Prešov. „Je dôležité, že práve pri tomto úseku je síce slovenský partner, ale spárovaný s veľmi silným zahraničným partnerom, ktorý má naozaj rozsiahle skúsenosti v razení tunelov,“ skonštatoval minister dopravy Ján Počiatek. Šéf talianskej spoločnosti Pietro Salini okrem iného spomenul, že aktuálne pracujú na najdlhšom tuneli vo Švajčiarsku či na priehrade v Etiópii.
Aktuálne stavba vyzerá tak, že zo strany pri Višňovom sa už razia obe tunelové rúry, na opačnej strane pri Dubnej Skale zatiaľ jedna. „Štvrtá tunelová rúra je špeciálna v tom, že je tam prieskumná štôlňa, z ktorej vyteká voda zhruba na úrovni medzi 200 až 280 litrov za sekundu, čo je veľmi slušný prietok, a tam vlastne bude predchádzať preloženie prieskumnej štôlne na dĺžke 500 metrov, aby sa mohlo začať raziť,“ približuje Remeta.
Stavba tunela, podobne ako celý obchvat Žiliny od Hričovského Podhradia až po Dubnú Skalu, má byť dokončená na konci roku 2019. Ak sa tak stane, kolóny a zápchy v Strečne budú minulosťou a cesta zo Žiliny do Martina sa skráti asi o 15 minút. Strečno je kritickým nehodovým a mimoriadne preťaženým dopravným úsekom, ktorým denne prejde aj 30-tisíc vozidiel. Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa informoval, že „vzhľadom na vysokú intenzitu dopravy na tomto úseku je možné povedať, že iba vodiči osobných áut za 24 hodín ušetria spolu 1 333 hodín a približne 4 000 litrov paliva.“
Výstavba 13,5-kilometrového úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela má stáť takmer 410 miliónov eur. Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur. Vrch na okraji Malej Fatry, popod ktorý tunel povedie, má názov Hoblík.