Tranzitná doprava takisto v súčasnosti nemá možnosť obísť Košice. Severovýchodná časť obchvatu vznikne na D1 v úseku Budimír – Bidovce. Zvyšok krajského mesta bude obchádzať rýchlostná cesta R2.
Ku krajským mestám bez vonkajšieho obchvatu sa pridáva aj Žilina. V tomto prípade však veľkú časť tranzitujúcej dopravy na seba prevezme diaľnica D3 v úseku Strážov – Brodno, ktorý je v súčasnosti vo výstavbe. Z juhu bude Žilinu obchádzať D1 od Hričovského Podhradia až po Dubnú Skalu. Banská Bystrica zo svojho centra dopravu vylúčila severným obchvatom, ktorý štát vybudoval formou PPP projektu. V tomto prípade je však otázne jeho ďalšie napojenie, ktoré v súčasnosti nie je známe.
Nitra alebo Trenčín čiastočne vyriešili problém s tranzitnou dopravou vďaka výstavbe D1 a R1. V oboch prípadoch pomôže v budúcnosti aj dobudovanie R8, respektíve R2.
Doprava v Trnave je vyriešená takisto čiastočne. Tranzitnú dopravu na seba preberá diaľnica D1. Priamo v meste už funguje severný obchvat. Mesto v spolupráci so Slovenskou správou ciest pripravuje aj južný obchvat mesta.
Obchvaty miest a problémy s intenzitou dopravy sa netýkajú však len krajských miest. Okresné mestá v blízkosti diaľnic, prípadne rýchlostných ciest dopravu odklonia na ne. Medzi takéto mestá patrí napríklad Považská Bystrica, Poprad alebo Liptovský Mikuláš. Čiastočne vybudované obchvaty alebo obchvaty v príprave má Žiar nad Hronom, Zvolen alebo Ružomberok.
Tam, kde diaľnica nie je dostupná, musia mestá budovať iné komunikácie, ktoré prevezmú tranzit. K mestám, ktoré už vybudovaný obchvat majú, patrí napríklad Snina. Severný obchvat má vybudovaný aj Spišská Nová Ves, ktorá ešte čaká na juhovýchodný obchvat spolu s diaľničným privádzačom. Naopak, napríklad Brezno na odklon tranzitnej dopravy zo svojho centra ešte len čaká.