NDS rozbehla tendre na úseky D1 pri Prešove a Košiciach

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) začala užšie súťaže na zhotoviteľov dvoch nových úsekov diaľnice D1 pri Prešove a Košiciach.

03.06.2015 16:49
debata (3)

Predpokladaná cena výstavby úseku D1 Prešov, západ – juh v dĺžke takmer 8 kilometrov je 369,51 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (443,41 mil. eur vrátane dane) a práce sú plánované na štyri roky. Pre úsek D1 Budimír – Bidovce v dĺžke skoro 14,5 kilometra predstavujú odhadované náklady 209,4 mil. eur bez dane (251,28 mil. eur vrátane dane), stavba by mala trvať tri roky. Oba tendre boli v stredu zverejnené v Úradnom vestníku Európskej únie.

Diaľničiari chcú výstavbu oboch úsekov D1 financovať s využitím peňazí Európskej únie cez nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Záujemcovia môžu požiadať o účasť v oboch súťažiach do 29. júna, o vysvetlenie podmienok účasti, prípadne iných informácií uvedených v oznámeniach do 23. júna. NDS vyzve na predkladanie ponúk len vybraných záujemcov spĺňajúcich podmienky účasti. Predbežné oznámenia o príprave tendrov boli zverejnené ešte vlani v decembri.

V prípade tendra na stavbu D1 Prešov, západ – juh musia uchádzači preukázať, že v posledných troch rokoch dosiahli v príprave a realizácii cestnej infraštruktúry celkový obrat najmenej 240 mil. eur bez dane. Zároveň musia predložiť minimálne dve referencie na vykonané stavebné práce na diaľniciach a rýchlostných cestách, každú v objeme aspoň 100 mil. eur. Pre súťaž na stavbu D1 Budimír – Bidovce je pri stavbe cestnej infraštruktúry v posledných troch rokoch vyžadovaný súhrnný obrat minimálne 180 mil. eur a každá z dvoch referencií musí mať hodnotu najmenej 70 mil. eur bez dane.

Plánovaný juhozápadný obchvat Prešova je jedným z dvoch posledných nerozostavaných úsekov D1 medzi Bratislavou a Košicami. „Súčasťou tohto úseku je aj vyše dva kilometre dlhý, dvojrúrový tunel Prešov. Úsek sa napája v križovatke Vydumanec na predchádzajúci úsek diaľnice D1 a rýchlostnú cestu R4. Následne prechádza v blízkosti obytnej zóny a vstupuje do spomínaného tunela,“ informovala NDS. Koniec úseku je v križovatke Prešov, juh za obcou Haniska, kde pokračuje úsek D1 Prešov, juh – Budimír. Tento úsek v dĺžke vyše 19 kilometrov bol odovzdaný do prevádzky postupne po križovatku Lemešany v novembri 1982 a zvyšná časť v apríli 1988.

Diaľnica D1 Budimír – Bidovce od Budimíru po križovatku s rýchlostnou cestou R2 v Košických Oľšanoch bude v budúcnosti po dobudovaní R2 tvoriť juhovýchodný obchvat mesta Košice. „Úsek pokračuje priamo za diaľnicou D1 Prešov, juh – Budimír. Mesto Košice je napojené na diaľnicu v križovatke Budimír, ďalšie napojenie bude v križovatke Hrašovík pri obci Košické Oľšany, kde sa napojí aj rýchlostná cesta R2,“ uviedla NDS. Úsek končí v križovatke Bidovce napojením na ďalší plánovaný úsek D1 Bidovce – Dargov.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #D1 #diaľnice #NDS
Flowers