Odletí viac ľudí a priletia balíky z Číny

S blížiacim sa letom Slováci vo zvýšenej miere presadajú do lietadiel. Bratislavské Letisko Milana Rastislava Štefánika očakáva výrazné zvyšovanie počtu vybavených cestujúcich. Okrem toho sa letisko môže stať aj významným regionálnym balíkovým centrom.

01.06.2015 09:00
debata
zväčšiť
letisko, graf

„Letisko Bratislava očakáva v roku 2015 nárast počtu cestujúcich. Počet prepravených cestujúcich na bratislavskom letisku opäť vzrástol aj v apríli 2015, a to o 18 % v porovnaní s aprílom 2014,“ uviedla hovorkyňa bratislavského letiska Veronika Ševčíková. Medziročný nárast letisko zaznamenalo počas všetkých mesiacov tohto roka.

V letnom období ešte môžu počtom cestujúcich zamiešať dovolenkové charterové lety. Podľa Ševčíkovej tie prebiehajú najmä od polovice júna do polovice septembra. Letisko v tomto roku očakáva nárast počtu cestujúcich o tristo- až štyristotisíc, uviedla agentúra SITA. Celkovo v minulom roku letiskom prešlo takmer 1,4 mil. cestujúcich. Zisk letiska dosiahol 9,5 mil. eur.

„Počas letnej letovej sezóny ponúka letisko Bratislava 26 pravidelných liniek v 12 krajinách,“ tvrdí Ševčíková. Po započítaní ďalších desiatok dovolenkových destinácií, ktoré zabezpečia nepravidelné lety, sa ich počet šplhá k 60.

Medzi novinky tohtoročného letového poriadku patria napríklad Burgas, Atény alebo Rodos. Cestovanie lietadlom nemusí byť nevyhnutne drahé. Ak si teraz kúpite letenku z Košíc do Bratislavy na júnový let, môžete zaplatiť približne 65 eur. Taktiež pri kúpe letenky v dostatočnom predstihu do Bruselu môžete zaplatiť len 25 eur vrátane letiskových poplatkov.

Ak však chcete na letisko cestovať taxíkom, tak pozor v Bratislave na niektorých taxikárov. Cesta môže stáť toľko, čo samotná letenka. Nedávno sa o tom presvedčila študentka Viera, ktorá sa odviezla z Hlavnej stanice na polovičnú vzdialenosť ako letisko, pre zápchu išla takmer pol hodiny a zaplatila takmer rovnakú sumu ako za letenku do Bruselu.

Z bratislavského letiska sa navyše môže stať aj významné regionálne balíkové centrum, ktoré by malo spracúvať zásielky z Číny. O možnosti spolupráce s Číňanmi rokoval generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker. Minister financií Peter Kažimír vidí za prípadnou dohodou ekonomické pozitíva ako napríklad nové pracovné miesta.

Slovenská pošta označuje potrebu logistického centra najmä za dôsledok narastajúceho počtu zásielok z Ázie na Slovensko, ktorý za posledné dva roky stúpol štvornásobne. Môžu za to najmä časté nákupy Slovákov v lacných internetových obchodoch. „Je prirodzené, že Slovenská pošta má takúto ambíciu posilniť svoju pozíciu v perspektívnych oblastiach tak, ako na druhej strane musí flexibilne zápasiť a reagovať na prepad trhu v klasických listových službách,“ povedal Drucker. K bližším informáciám, ako je napríklad počet nových pracovných miest, sa odmietol vyjadriť.

Letisko očakáva nárast cestujúcich aj napriek tomu, že ohlasované nemecké aerolínie NIKI neprídu. Spoločnosť, ktorú vlastní skupina Air Berlin, mala prevádzkovať len päťminútový len do Viedne a pravidelnú linku do Bruselu.

„Spoločnosť prehodnotila svoj ekonomický model a nové vedenie spoločnosti si určilo nové priority a novú stratégiu. Je nám to veľmi ľúto, no sú to štandardné kroky v civilnom letectve a rozhodne to nebude znamenať koniec spolupráce so skupinou Air Berlin ani s NIKI, veríme, že sa nám podarí v budúcnosti na spolupráci dohodnúť,“ hovorí Trhlík.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #letisko Bratislava