Adidas testuje návrat výroby do Európy, lacnú prácu čaká od robotov

Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi Adidas testuje výrobné jednotky, ktoré by mu umožnili presunúť výrobu z Ázie bližšie k zákazníkom.

29.03.2015 09:25
debata (10)

Je to súčasť novej stratégie, ktorú počas týždňa oznámila firma. Adidas v posledných rokoch strácal podiel na trhu na úkor rýchlo rastúceho väčšieho amerického konkurenta Nike. Nemecká firma dúfa, že jej nová stratégia v najbližších piatich rokoch pomôže k rýchlejšiemu rastu zisku a tržieb.

„Vrátime výrobu tam, kde sú hlavné trhy,“ povedal podľa agentúry Reuters výkonný riaditeľ Herbert Hainer. Firme v súčasnosti trvá šesť týždňov, než prepraví výrobky z Ázie do Európy. Podľa Hainera je to ale príliš dlho. „Roboty môžu byť všade,“ uviedol okrem iného.

Spoločnosť spolupracuje s nemeckými podnikmi a vládou na inováciách v robotike a na strojoch, ktoré dokážu športové topánky „upliesť“, namiesto aby sa šili ručne. Firme by to umožnilo presunúť výrobu z Číny, Kambodže, Laosu a Vietnamu.

Výrobné linky bližšie pri zákazníkoch by firme mohli umožniť reagovať pružnejšie na meniace sa trendy. Tie sa podľa pozorovateľov darí lepšie nastoľovať americkej Nike, ktorá uberá Adidasu podiel na trhu.

Adidas chce okrem Nike konkurovať aj odevným reťazcom ako H&M, ktoré rozšírili sortiment o oblečenie na šport a na zmeny vo vkuse a požiadavkách zákazníkov reagujú rýchlejšie.

Adidas založil v roku 1949 nemecký výrobca obuvi Adi Dassler. Firma predpokladá, že jej tržby do roku 2020 stúpnu o takmer polovicu na zhruba 22 miliárd eur a čistý zisk sa bude každý rok zvyšovať priemerne o 15 percent.

10 debata chyba
Viac na túto tému: #obuv #Adidas