Spoločnosť podľa svojho vyhlásenia vlani zdvojnásobila výrobu, dostala sa do zisku a jej príjmy vzrástli o 28 percent na tri miliardy rubľov.
„Napriek sankciám Kalašnikov vykázal prvýkrát po siedmich rokoch čistý zisk,“ povedal CNN riaditeľ spoločnosti Alexej Krivoručko.
Výrobca pušky AK-47 bol jednou z prvých ruských spoločností, ktorej sa dotkli obchodné sankcie západných krajín voči Rusku pre Ukrajinu.
Podľa firmy k zlepšeniu hospodárenia prispeli noví zákazníci, hlavne v Ázii a Afrike, a nová marketingová stratégia, ktorú firma vlani prijala. Spoločnosť spustila novú značku zameranú na civilných spotrebiteľov, ktorá zahŕňa aj oblečenie a doplnky. Predstavila tiež nový slogan – chrániť mier.
Medzi najvýznamnejších zákazníkov firmy patrí ruská armáda a úrady, ktorých cieľom je presadenie práva. Tie teraz masívne míňajú za nové zbrane. Obrana a národná bezpečnosť sú jediné rezorty, ktorým sa vyhlo zníženie rozpočtových výdavkov o desať percent nariadených prezidentom Vladimirom Putinom. Výdavky ruskej armády majú medzi rokmi 2012 a 2017 stúpnuť o 85 percent.
Spoločnosť vlani vyrobila spolu 120-tisíc kusov zbraní. V tomto roku očakáva zvýšenie výroby o štvrtinu.