Diaľničiari dali Váhostavu nový termín jej dokončenia – z decembra 2014 ho posunuli na koniec septembra 2015.
„V máji 2014 došlo vplyvom nepriaznivého počasia k poškodeniu časti realizovanej stavby. Z tohto dôvodu stavebný dozor súhlasil s predĺžením zmluvnej lehoty výstavby do 30. 9. 2015 s tým, že sprejazdnenie diaľnice D1 bude v plnom rozsahu zabezpečené zhotoviteľom v termíne do 30. 6. 2015,“ vysvetľuje Národná diaľničná spoločnosť.
Dostavba martinskej diaľnice v dĺžke 16 kilometrov mešká pre vlaňajšie masívne zrážky v regióne. Váhostav minulý rok zmapoval škody a štátnych diaľničiarov požiadal o odklad dostavby.
Verejnú súťaž na tento úsek D1 vyhral s cenou 137 miliónov eur, až o takmer 60 percent nižšou, ako odhadoval štát. Okrem diaľnice pri Martine stavia firma aj na Spiši. Sklzy vo výstavbe sú aj na D1 Jánovce – Jablonov, tie boli spôsobené takisto vplyvom nepriaznivého počasia.
Medzi dôvodmi, prečo sa štvorprúdovky Váhostavu stavali pomalšie, ako sa počítalo, mohli byť aj problémy firmy s platením faktúr svojim dodávateľom, ktorí odchádzali zo stavieb. Levočská diaľnica sa má dokončiť na jar tohto roka.