Počas celého dvadsaťminútového letu budú musieť cestujúci zostať pripútaní a návšteva toalety bude na vlastné nebezpečenstvo. Hoci z hľadiska časovej úspory bude očividne rýchlejšie medzi obidvomi metropolami cestovať vlakom, autobusom či loďou, nízkonákladová letecká spoločnosť Niki, ktorá spoj bude prevádzkovať, jeho zmysel obhajuje ľahším prístupom k nadväzujúcim letom.
Niki, ktorá je dcérskou firmou leteckej spoločnosti Air Berlin, tvrdí, že krátka linka bude zaujímavá napríklad pre 150 000 českých cestujúcich, ktorí ročne prejdú viedenským letiskom Schwechat. Niki si okrem jednoduchého prestupu na nadväzujúce lety od nového spojenia sľubuje tiež to, že vzhľadom na pohodlnú cestu bude vhodné napríklad pri návšteve večerných divadelných predstavení u susedov.
Z centra Bratislavy do stredu Viedne však lietadlo cestu neurýchli. Agentúra AP spočítala, že na bratislavské letisko je možné sa z centra dostať za 15 minút, v prípade Viedne za 20 minút; k dvadsiatim minútam samotného letu bude treba navyše prirátať aj čas potrebný na bezpečnostné odbavenie na letisku. Autom, autobusom či vlakom jazda trvá zhruba hodinu; v prípade lodného spojenia dvoch miest na Dunaji sa cesta o 15 minút pretiahne.
Orf.at však upozornil, že za ponukou, ktorá sa javí ako postavená na hlavu, je v skutočnosti vstup Niki na bratislavské letisko. Od nadchádzajúceho letného letového plánu odtiaľ bude vypravovať spoje do Bruselu a do španielskeho ostrovného mesta Palma de Mallorca, z Viedne potom lety do Kodane, Frankufurtu nad Mohanom a Moskvy.