Predaj nových diaľničných nálepiek zabezpečí Slovenská pošta

Predaj a distribúciu nových diaľničných nálepiek v roku 2015 bude zabezpečovať Slovenská pošta, a.s.

05.12.2014 14:50
debata

Vo verejnej súťaži navrhla najnižšiu odplatu, resp. províziu z objemu predaných nálepiek vo výške 5,99 %. Ako vyplýva z výsledku tendra, Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vybrala za poskytovateľa služby Slovenskú poštu spomedzi dvoch ponúk na základe najnižšej provízie. Počas trvania zmluvy by celková konečná cena zákazky podľa diaľničiarov nemala presiahnuť jej pôvodnú predpokladanú hodnotu 3,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Predaj a distribúciu diaľničných nálepiek doteraz zabezpečovala firma Italmarket Slovakia, a.s. za províziu 6 %. Príjmy z predaja nálepiek za desať mesiacov tohto roku dosiahli 52,057 mil. eur bez dane. NDS v tomto roku pôvodne plánovala príjmy z predaja nálepiek v objeme 53,85 mil. eur. V budúcom roku by predaj nálepiek mohol vyniesť predbežne viac ako 56 mil. eur. Nálepky sa predávajú na 1 252 predajných miestach, ako aj na dvoch informačno-predajných miestach na hraničných priechodoch Čunovo a Brodské a tiež cez portál NDS.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. vznikla 1. februára 2005. Jej 100-percentným vlastníkom je štát, v mene ktorého koná Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť má základné imanie takmer 3,145 mld. eur. K jej hlavným činnostiam patrí prevádzka, opravy, údržba a výstavba diaľnic a rýchlostných ciest.

Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 ako štátny podnik so sídlom v Bratislave, od 1. marca 1996 má centrálu v Banskej Bystrici a od 1. októbra 2004 sa zmenila na akciovú spoločnosť. Jej akcionárom je štát v zastúpení ministerstva dopravy. Spoločnosť má základné imanie 214,3 mil. eur a prevádzkuje sieť viac ako 1 500 plne automatizovaných pobočiek. Spoločnosť tak môže okrem klasických poštových služieb poskytovať aj finančné, bankové, komunikačné a elektronické služby.

debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #diaľničná známka