RegioJet prestal v Česku prerábať, na Slovensku je ziskový

Prevádzka RegioJetu prestala byť v Česku stratová, za posledných šesť mesiacov si žlté vlaky zarobili na prevádzku aj odpisy. Povedal to Radim Jančura, majiteľ spoločnosti Student Agency, kam RegioJet patrí. Do miernej straty Regiojet stále tlačia účtovné operácie, dodal Jančura.

23.11.2014 12:43
debata (2)

Žlté vlaky RegioJetu začali jazdiť na trase medzi Prahou a Ostravou v septembri 2011. V nasle­dujúcich rokoch skončila spoločnosť v strate, v roku 2012 prerobila 76 miliónov korún a o rok neskôr 92 miliónov korún. Zisková bola prevádzka na Slovensku, kde dopravca poskytuje verejnú službu na trase medzi Bratislavou a Komárnom, za čo poberá dotácie.

Zlepšenie ekonomiky vlakov, ktoré spoločnosť prevádzkuje s komerčným rizikom, súvisí s nákupom vozidiel od rakúskych dráh ÖBB. Kvôli nim firma mohla výrazne predĺžiť svoje súpravy, uviedol Jančura. Nákupom 45 vagónov na začiatku tohto roka zdvojnásobil RegioJet svoj vozidlový park a dlhšie súpravy až s desiatimi vagónmi začal nasadzovať tento rok na jar.

Stratu na trase medzi Prahou a Ostravskom spoločnosť pripisuje cenovej vojne spôsobenej konkurenčným bojom troch dopravcov. RegioJet, podobne ako druhý súkromný dopravca Leo Express, obviňuje štátne České dráhy z používania podnákladových ci­en.

Okrem uvedených liniek RegioJet od októbra predĺžil linku Praha – Ostrava – Žilina o úsek do Popradu a Košíc. Od decembra plánuje prevádzkovať tri páry vlakov medzi Bratislavou a Košicami.

Autobusový dopravca Student Agency a jeho železničná obdoba RegioJet nie sú jedinými spoločnosťami podnikateľa Jančura. Do skupiny Student Agency tiež patrí cestovná agentúra Dovolena.cz. Nedávno sa Jančura pustil do prevádzkovania taxislužby v Prahe.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #železnice #vlaky #RegioJet