Problémy v ďalšej stavebnej firme

Problémy v ďalšej stavebnej firme Po Doprastave a Váhostave má ozdravným procesom, čiže reštrukturalizáciou, prejsť ďalšia stavebná firma. OHL ŽS stavia diaľničný úsek D1 Hubová – Ivachnová, ale modernizuje aj železničnú trať od Beluše po Púchov.

, 20.11.2014 13:00
debata (2)

Podľa informácií Pravdy odišli zo stavby ružomberskej diaľnice viacerí dodávatelia, ktorým firma OHL ŽS nemala zaplatiť načas faktúry. Tomáš Psota, vedúci kancelárie generálneho riaditeľa OHL ŽS, tvrdí, že ich firma je finančne zdravá.

„Pokiaľ úplne výnimočne dôjde z technických dôvodov k oneskoreniu platby, vždy je to s daným dodávateľom včas riešené,“ tvrdí Psota.

Pätnásťkilometrovú diaľnicu od Hubovej po Ivachnovú stavia OHL ŽS Brno spolu s Váhostavom, lídrom združenia je česká firma. Váhostav už je v reštruktura­lizácii, v rámci ktorej má odpísať časť dlhov.

K výstavbe úseku sa združenie dostalo, keď v tendri zvíťazilo s cenovou ponukou štvrtou v poradí v sume 272 miliónov eur. Počas kontrolného dňa výstavby ružomberského úseku D1 naznačil problémy firiem aj šéf diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš.

„Na úseku D1 Hubová – Ivachnová výkon nie je v očakávaných objemoch. Máme tu výraznejšie meškania oproti harmonogramu,“ povedal Gajdoš.

Liptovská diaľnica s dvojkilometrovým tunelom Čebrať sa pôvodne mala sprístupniť v priebehu roka 2015, no diaľničiari neskôr začali hovoriť o dokončení až v roku 2017. Skomplikovať sa môže aj výstavba diaľnice od Jánoviec po Jablonov, ktorú stavia Bögl a Krýsl. Ten dostal od veriteľov už piaty návrh na insolvenčné konanie.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Doprastav #stavebníctvo #Váhostav #OHL ŽS
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy