Marks & Spencer je najväčším britským predajcom odevov, predáva ale aj potraviny. Skupina v utorok uviedla, že za prvý finančný štvrťrok do 28. júna klesli tržby z nepotravinárskeho tovaru v obchodoch otvorených viac ako rok o 1,5 percenta.
Firma oznámila aj nižšie tržby z internetového predaja. Na vine je podľa nej nová webová stránka, ktorá mala firmu so 130 rokov dlhou tradíciou premeniť v nadnárodného predajcu schopného oslovovať zákazníkov rôznymi cestami. Od februára, keď bola nová stránka spustená, ale naráža na problémy, upozorňuje spravodajský server BBC.
Predaj cez internet sa za štvrťrok znížil o viac ako osem percent a generálny riaditeľ Marc Bolland pripustil, že na tržby mala dopad nová internetová stránka. Skupine mala umožniť oslovovať zákazníkov okrem iného pomocou tabletov a ďalších mobilných zariadení. Všetkých šesť miliónov zákazníkov, ktorí mali registráciu na starom webe, sa ale muselo preregistrovať. Okrem toho sa objavili správy o problémoch s orientáciou na novom webe.
Spoločnosti sa však darí v divízii potravinárskeho tovaru. Tá je menej zisková, na celkových tržbách skupiny sa ale podieľa viac ako polovicou a má za sebou takmer dvadsať štvrťrokov rastu za sebou.