Lokálne značky udržia prácu v regiónoch

Drobní výrobcovia či poskytovatelia služieb z Gemera–Malohontu budú môcť svoje produkty ponúkať už o niekoľko mesiacov s logom ako ochrannou známkou.

25.06.2014 08:30
výrobky, značky Foto: ,
Na výrobkoch z Gemera–Malohontu bude v logu krčah, ukazuje koordinátorka projektu certifikácie regionálnych výrobkov Miroslava Vargová.
debata

Pripoja sa tak k živnostníkom z piatich regionálnych oblastí na Slovensku, ktorými sú Hont, Karsticum, Malodunajsko–Galantsko, Podpoľanie a Ponitrie, ktoré už predávajú regionálne výrobky s chráneným označením. Dúfajú, že predaj tovaru pod značkou im pomôže nielen v propagácii, ale pomôže im aj ekonomicky.

Systém, ktorý ako pomoc pri predaji regionálnych výrobkov funguje v zahraničí, by mal pomôcť aj juhu stredného Slovenska. Projekt, ktorého cieľom je získanie certifikovaného loga pre výrobky z produkcie miestnych živnostníkov, zastrešuje miestna akčná skupina Malohont z Hrachova.

Koordinátorka projektu Miroslava Vargová vysvetľuje, že výrobcom z ich oblasti po získaní certifikátu budú organizačne aj finančne pomáhať pri spoločnej propagácii ich činnosti, ako aj výrobkov.

„Svoje produkty budú predávať pod spoločným logom, ktorému bude dominovať krčah ako symbol hrnčiarskej výroby v tomto regióne, ktorá má u nás mnohoročné tradície,“ povedala Vargová. Certifikovať logo má Úrad priemyselného vlastníctva.

„Proces pripomienkovania a schválenia trvá tri mesiace. Očakávam, že na jeseň budeme môcť začať logo na výrobkoch z tohto regiónu používať,“ pokračuje Vargová. Prezentovať sa ním však nebude môcť každý. Z uchádzačov bude vyberať komisia tých výrobcov, ktorí pri výrobe svojich produktov využívajú miestne surovinové zdroje. Vargová prezrádza, že ochrannú značku s logom budú môcť získať subjekty zaoberajúce sa poľnohospodárskou výrobou, spracovaním prírodných produktov, no aj miestni remeselníci a poskytovatelia služieb. Už dnes si viacerí z nich od certifikácie svojej produkcie veľa sľubujú.

„Dúfam, že nám to pomôže pri propagácii aj predaji nášho tovaru. Podobne ako v iných regiónoch, ktoré už získali na svoje tradičné výrobky ochrannú značku. My sa budeme usilovať získať známku a logo nielen na naše včelárske produkty, ale aj na zážitkový program o včelách, ktorý organizujeme,“ hovorí pokračovateľ včelárskych tradícií vo svojej rodine Dávid Turčáni z Kokavy nad Rimavicou. Podobný efekt očakáva aj majiteľka kozej farmy z Veľkého Blhu Petra Pajasová.

Aktivisti získali na projekt finančnú podporu z Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka v rámci Programu rozvoja vidieka 2007 – 2013. Vargová zdôraznila, že vďaka týmto zdrojom sa subjekty z regiónu, ktoré budú oprávnené používať regionálnu značku, budú môcť aj propagovať spoločne. Budú mať spoločnú webovú stránku, propagovaní budú cez inzerciu v médiách, získajú reklamné visačky a nálepky, alebo sa budú môcť bezplatne zúčastňovať na rôznych výstavách.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #živnosť #región