Cena transakcie nebola zverejnená a predaj ešte musia schváliť miestne protimonopolné úrady. „Toto je veľký krok smerom k dosiahnutiu nášho cieľa, ktorým je ročný obrat tristo miliónov eur z predaja v strednej Európe,“ uviedol predseda predstavenstva slovenského reťazca NAY Peter Zálešák.
K premenovaniu kúpených predajní príde len na Slovensku, v susednej Českej republike plánujú majitelia zachovať značku Electro World. „Sme radi, že sa nám podarilo vstúpiť na český trh a splniť tak náš dlhoročný cieľ,“ pokračoval Ján Tomáš, podpredseda predstavenstva spoločnosti NAY. Slovenský predajca elektrotechniky sa totiž v susednej Českej republike pokúšal už v roku 2008 presadiť otvorením dvoch predajní v mestách Třebíč a Olomouc. Prvá expanzia nakoniec nevyšla a spomínané obchody sa spoločnosť NAY rozhodla zatvoriť už v roku 2011. Česi totiž vo veľkom nakupujú výrobky cez internet, čím vytvárajú veľký tlak na ceny a sťažujú presadenie novým predajcom. Druhá expanzia by podľa odborníkov mala byť úspešná.
„U našich západných susedov patrí spoločnosť Electro World k etablovaným predajcom elektroniky. Pre mňa je tak predaj celej siete obchodov veľkým prekvapením a spoločnosť Nay spravila razantný prienik na trh v Českej republike,“ zhodnotil Ľubomír Drahovský, analytik prieskumnej agentúry Terno.
Za predajom siete obchodov zrejme budú stáť straty z posledných rokov. Posledná strata pred zdanením je totiž podľa údajov spoločnosti Electro World 5,6 milióna libier pri ročnom obrate 129 miliónov libier. Na porovnanie, spoločnosť Nay vykázala v minulom roku obrat viac ako 150 miliónov eur a dosiahla zisk nad 1,1 milióna eur.
„Nay je na Slovensku úspešná hlavne vďaka prepracovanému zákazníckemu servisu a dobrému prepojeniu internetového predaja s kamennými obchodmi,“ zhodnotil Drahovský.
Na Slovensku je Nay už dnes lídrom v predaji elektroniky. Má 15–percentný trhový podiel a zamestnáva viac ako osemsto ľudí. „Som šťastný, že sa nám podarilo zaistiť silnú budúcnosť pre Electro World, ktorý bude schopný prosperovať aj naďalej ako časť Nay Group v strednej Európe,“ uviedol k uzavretiu predaja generálny riaditeľ Dixons Retail Group Sebastian James. Dixons Retail je jedným z popredných európskych predajcov čiernej a bielej techniky.
V dvanástich krajinách zamestnáva viac ako 31–tisíc ľudí a v jeho predajniach nakupuje sto miliónov ľudí. Podľa odborníkov slovenským zákazníkom predaj siete Electro World neprinesie veľké zmeny v cenách chladničiek, televízorov či inej elektrotechniky. „Pri stále slabých maloobchodných tržbách v súčasnosti nie je veľký priestor na výrazné zlacňovanie,“ uzavrel Drahovský.
Agentúrny článok bol nahradený redakčným materiálom.