RegioJet chce stlačiť cenu lístka Bratislava-Košice pod 10 eur

Súkromný železničný dopravca RegioJet, ktorý plánuje od decembra jazdiť so svojimi žltými vlaky na slovenskom hlavnom ťahu medzi Bratislavou a Košicami, tvrdí, že lístok môže stáť aj menej ako desať eur. V tlačovej správe to v stredu uviedol majiteľ holdingu Student Agency Radim Jančura. Teraz platia cestujúci na vlakoch InterCity dvojnásobok.

23.04.2014 12:27
debata (7)

Novú aktivitu na slovenských koľajniciach oznámil dopravca v polovici tohto mesiaca, chce konkurovať štátnemu dopravcovi ZSSK na trati dlhej 445 kilometrov. Ten tu jazdí so štyrmi pármi vlakov InterCity, rovnaký počet chce mať aj RegioJet. Jančura chce tiež predĺžiť až do Košíc jeden pár vlakov na trati Praha – Žilina, na ktorej jazdí.

RegioJet už na Slovensku jazdí na trati na linke Bratislava – Komárno, kde si ho objednáva štát. Na novej trati chce udržať služby, ktoré poskytuje na českej trati z Prahy na Ostravsko. Súčasné vlaky ZSSK však patrí k tomu najlepšiemu, čo je na slovenských železniciach k dispozícii. Národný dopravca tu nasadzuje vagóny vyrobené v rokoch 2007 až 2012 a v každom spoji je reštauračný vozeň, všetky majú aj služobné vozidlo na prepravu cestujúcich na vozíku, kočíkov či bicyklov. Podľa dennej doby majú súpravy šesť až deväť vozov. Vlaky stihnú trasu prejsť za päť hodín a zastavujú v Trnave, Trenčíne, Žiline, Liptovskom Mikuláši, Poprade a Kysaku. Spojenie dopĺňajú rýchliky, ktoré jazdia o takmer hodinu dlhšie.

Jančura plánuje nasadiť vozne, ktoré zakúpil od rakúskych dráh, lokomotívy si chce prenajímať. Vlaky InterCity prepraví na tejto trase 690 000 cestujúcich ročne, ich prevádzka je pre ZSSK stratová. Podľa šéfa mimovládneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja nebude ani RegioJet na tejto linke ziskový. V Česku má RegioJet stratu 90 miliónov ročne pre cenovú vojnu s Českými dráhami a Leo Expressom.

7 debata chyba
Viac na túto tému: #železnice #RegioJet #ZSSK