Záujemcovia, ktorí prešli do užšieho výberu, mali predložiť svoje záväzné ponuky do 14. apríla.
"Všetci potenciálni záujemcovia nás požiadali o predĺženie termínu na predkladanie záväzných ponúk do konca mája z dôvodu rokovaní o zabezpečení financovania transakcie. Tejto žiadosti sme vyhoveli,“ tvrdí Martin Halanda, hovorca nákladného prepravcu ZSSK Cargo.
Dcéra Cargo Wagon dostane od materskej spoločnosti 12¤400 nákladných vozňov, ktoré bude manažovať. Materské Cargo očakáva, že investor by za ne mal zaplatiť 200 miliónov eur. Druhá dcéra ZSSK Cargo Intermodal bude prevádzkovať intermodálnu, čiže kontajnerovú, prepravu a od materskej spoločnosti má získať okolo 430 vagónov. Predaj intermodálnej prepravy bude realizovaný dcérskou spoločnosťou, pričom dopravné služby si bude nakupovať od materskej ZSSK Cargo.
V úzkom výbere vlastníkov dcér Carga mali zostať už len štyria uchádzači. Tí budú o ne súťažiť na elektronickej aukcii. V čase aukcie má byť pre všetkých záujemcov o akcie známa cena za predaj nákladných vozňov stanovená znaleckým posudkom či pevná cena za spätný prenájom 8 200 vozňov na obdobie 8 rokov.
Znalecký posudok už majú záujemcovia k dispozícii. Neoficiálne sa hovorí, že vozne chce Slovenská plavba a prístavy, švajčiarska spoločnosť AAE alebo francúzska Touax Rail. O intermodálnu prepravu má mať záujem TransKontainer, dcérska firma Ruských železníc alebo české či poľské Cargo.