"Vzhľadom na to, ako u nás funguje proces verejného obstarávania, je to neustály ping pong námietok medzi jednotlivými firmami, čo spôsobuje tie časové predĺženia. Trošku nám situáciu skomplikovalo aj rozhodnutie Najvyššieho súdu SR, že niektoré firmy v minulosti konali v zhode, čiže vytvorili si takzvaný kartel. Čaká sa na doručenie rozsudku, aby sa stal právoplatným. Na základe toho budeme musieť prijať rozhodnutie, ako ďalej postupovať voči firmám, ktoré sa ešte stále zúčastňujú súťaží, ale preukázateľne porušili jedno zo základných pravidiel verejného obstarávania a to, že si vytvorili kartel,“ povedal koncom minulého mesiaca Počiatek.
Napriek tomu je minister dopravy presvedčený, že úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala, ktorého hlavnou stavbou je 7,5– kilometrový tunel Višňové, sa začne stavať ešte tento rok. "Očakávame, že to rozhodnutie padne v najbližších mesiacoch. Som o tom na sto percent presvedčený, že sa začne tento rok,“ povedal minister, ktorý však aj vlani v júni veril, že tento diaľničný úsek sa začne stavať už v roku 2013. "Tento rok (2014) sa začne určite, pretože akokoľvek, tie varianty už majú konečný počet krokov, takže či už jedným alebo druhým spôsobom, dôjde k vyhodnoteniu tej súťaže v najbližších mesiacoch,“ reagoval koncom februára 2014.
Čas, ktorý sa stráca pri naťahovaní verejného obstarávania, sa podľa šéfa Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomíra Palčáka pri samotnej výstavbe dobehnúť nedá. "Predpokladaná doba výstavby je tam päť a pol roka. Nejaké výrazné skrátenie tejto doby neprichádza do úvahy, lebo tie technológie pri razení tunelov sú dané a tam si neviem predstaviť väčšiu časovú úsporu. Takže tam naozaj musíme predpokladať, že tá výstavba bude trvať päť až päť a pol roka,“ povedal Palčák s tým, že výstavba rovnakého tunela by trvala rovnako dlho aj v iných krajinách. "Sú to technológie, ktoré sa používajú aj v iných krajinách na razenie takýchto tunelov a tam si myslím, že z časového pohľadu je to to isté,“ dodal.
Ak by najdlhší slovenský tunel, pracovne nazývaný Višňové a v roku 2009 pokrstený menom Hoblík, začali stavať tento rok, hotový by mal byť v roku 2020. Prieskumná štôlňa, ktorú prerazili už v roku 2001 a od roku 2003 je zakonzervovaná, vedie pohorím Malej Fatry, na jednej strane vychádza nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach.