Farmaceutické firmy dali vlani na marketing 41 miliónov eur

Farmaceutické spoločnosti vynaložili v minulom roku viac ako 41 miliónov eur na marketing, propagáciu a nepeňažné plnenia.

24.02.2014 15:12
debata (1)

Výdavky priznalo 188 farmafiriem, ďalších 136 nahlásilo nulové výdavky. Vyplýva to z údajov ministerstva zdravotníctva (MZ), ktorému sú spoločnosti povinné tieto informácie oznamovať. Rezort predpokladá, že svoju povinnosť si nesplnil a výdavky do konca januára tohto roka za vlaňajšok nenahlásil približne rovnaký počet firiem, ako tomu bolo v roku 2013.

„Vzhľadom na to, že ide o zákonnú povinnosť, MZ SR začne správne konanie voči spoločnostiam, ktoré tak neurobili,“ uviedla hovorkyňa MZ Martina Lidinská. Nenahlásenie výdavkov na propagáciu, marketing a nepeňažné plnenia môže vyjsť farmaceutické firmy na 500 eur až 25 tisíc eur. MZ začalo v uplynulom roku konať voči 74 spoločnostiam, ktoré si nesplnili svoju úlohu. Povinnosť nahlasovať rezortu zdravotníctva výdavky na propagáciu a marketing vyplýva farmaceutickým spoločnostiam zo zákona o lieku.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #zdravotníctvo #farmaceutické firmy