Nemať bloček v ruke je v zahraničí problém

V septembri minulého roka spustila štátna lotériová spoločnosť TIPOS bločkovú lotériu, ktorej však mnohí kritici nedávali na prežitie ani mesiac. Ukazuje sa, že sa mýlili.

01.01.2014 10:32
Eva Máziková, bloček, bločky, bločková lotéria Foto: ,
Eva Máziková o bločkovej lotérii dokonca diskutovala so študentmi vysokej školy v Trnave.
debata (184)

Ani po štyroch mesiacoch neutícha záujem zo strany verejnosti prihlasovať do žrebovania bločky z nákupov. Tvárou reklamnej kampane lotérie sa stala speváčka známa z rôznych televíznych projektov, Eva Máziková.

Tá v rozhovore pre Pravdu tvrdí, že na tom, že 430-tisíc aktívnych hráčov, ktorí zaregistrovali do lotérie spolu vyše 36 miliónov bločkov, má veľkú zásluhu aj ona. „Som kontroverzná, no zároveň dokážem zrozumiteľne a za krátky čas podať posolstvo lotérie ľuďom, ktorí si to osvojili a uverili projektu,“ hovorí Máziková. Podľa mediálnych informácii si Máziková za kampaň prilepšila sumou 330-tisíc eur. Speváčka to nekomentovala.

TIPOS tvrdí, že v reklamnej kampani stavil na umelkyňu, ktorá vie osloviť všetky vekové kategórie. Myslíte si, že toto kritérium spĺňate?
Bola som veľmi milo prekvapená, že si vybrali práve mňa. Požiadavka zo strany TIPOS-u predovšetkým bola, aby daný umelec povedal, o čo vlastne v lotérii ide, zrozumiteľne a za krátky časový úsek. Reklamný spot bol naplánovaný na 30 sekúnd, ja som stihla povedať celé posolstvo kampane do 26 sekúnd. Ešte som to musela neskôr naťahovať. Bol to problém, neviem rozprávať pomaly. (smiech).

Dokážete osloviť všetky vekové kategórie?
Myslím, že áno. Ľudia posolstvu bločkovej lotérie uverili a pochopili to. Neskromne poviem, že aj vďaka mne. Pozrite, na koncertoch vidím, že si ma prídu vypočuť mladí ľudia, ale aj moji rovesníci.

Po oznámení, kto bude tvárou kampane, sa strhla vlna kritiky práve pre zlý výber umelca.
Pohybujem sa v šoubiznise roky, s tým som počítala. S úspechom prichádza aj kritika. Kritika tých, ktorí by sa napríklad radi videli na mojom mieste, alebo tých, ktorí kritizujú už len z princípu. To je povaha Slovákov. Všetko treba hneď na začiatku odsúdiť a neprijímať, preboha, nič nové. Myslím, že ktokoľvek iný by v reklame bol, aj toho skritizujú. Je to v ľuďoch. Jeden človek je knuz.

Čo znamená knuz?
To som si vymyslela také slovo. Je to skratka pre: kritizuje, nadáva, uráža, závidí. Najprv kritika, ale potom príde uznanie. Hlavne teraz, keď sa lotéria ukazuje ako úspešný projekt.

Vraj ste pre TIPOS predražená umelkyňa.
Zo zásady svoje honoráre nezverejňujem. Zmluvu som nepodpisovala, spýtajte sa môjho manažéra. Do kampane som nešla pre zárobok. Išlo mi o myšlienku celého projektu, s ktorou sa stotožňujem.

Lotéria má zlepšiť výber daní. Ale nalejme si čistého vína, pre vás je predsa len najmä zárobkom a zviditeľnením sa.
Neberiem každú ponuku, ktorá príde. Zo začiatku som sa bála, lebo predsa len je bločková lotéria seriózna vec, ktorú je potrebné aj seriózne odprezentovať a predať. Poznáte ma, skôr som za tú zábavu, preto som mala obavy. Myslím si, že tento národ by mal byť tak ďaleko, aby pýtanie si bločkov a vydávanie pravých bločkov bola úplne normálna vec. Pre mňa, čo žijem dlhé roky v zahraničí, je absolútne normálne, že vám obchodník vydá bloček za nákup. Len na Slovensku je to akosi postavené celé na hlavu. Veľa obchodníkov sa tvári, že seriózne podniká a pritom si kráti tržby na pokladnici. Veď to je nenormálne. Ľudia si na to musia zvyknúť, lebo teraz sú do toho akoby nútení. A keď niekoho nútite, ide to do steny.

Aj ste sa stretli s tým, že na vás v obchode zazerali?
S týmto konkrétne nie, ale na vianočných trhoch som sa tento rok pre istotu radšej ani neukázala (smiech). Aj za červené alebo biele vínko, čo si na vianočných trhoch kúpite, si musíte vypýtať bloček. U týchto stánkarov je to stále nezvyk. Napríklad v Taliansku, keď zákazník vyjde z reštaurácie alebo obchodu bez bločku a zastaví ho policajt, aby videl doklad o zaplatení, a on ho nemá, tak dostane pokutu nielen obchodník, ale aj on. Nemať bloček v ruke je v zahraničí problém.

V reklame vystupujete seriózne, ako ste povedali. Takže žiadne prekvapenia typu „spievanie v ružovom aute“?
Ale kde, nebude to celé seriózne. To len prvá bola seriózna, natočili sme aj vianočnú reklamu, ktorá je už viac taká bláznivá. Po Vianociach sa uvedie reklama natáčaná z fitnescentra. Sedí tam zajačik, ja s ním flirtujem, je to veľmi milé. V tejto reklame chceme upozorniť na to, že nielen v klasických obchodoch s potravinami či oblečením, ale aj za služby si treba pýtať zakaždým bloček. Koncom februára točíme ďalšiu reklamu na jar, uvidíme, čo mi vymyslia za ďalší scenár.

Vy osobne ste si už nejaký bloček zaregistrovali?
Síce vystupujem v reklame, ale neprihlásila som do lotérie dosiaľ ešte ani jeden bloček. Prenechám to šťastie niekomu inému.

Vraj ste o bločkovej lotérii aj prednášali na vysokej škole…
Presne tak. Študenti na vysokej škole v Trnave písali o bločkovej lotérii seminárnu prácu. Napísali mi na Facebook, že by ma tam pri prezentácii chceli. Prišla som a urobila som im prednášku o lotérii (smiech). Zaujímalo ma hlavne, ako na ňu mladí reagujú. Myslím, že lotéria má dobré ohlasy aj z tejto vekovej kategórie. Vedeli o lotérii dokonca viac ako ja.

A akú pridanú hodnotu ste im teda na prednáške dali? Na čo sa vás pýtali?
Pýtali sa ma, ako to robím, že v reklame tak dobre vyzerám (smiech). Nie, žartujem. Chceli vedieť, ako sa mi natáčala reklama, ako lotériu vnímam a podobne.

Keby ste sa mali rozhodnúť, či by ste opäť išli do kampane, išli by ste?
Keď je dobrá vec, idem do toho veľmi rada. Ak môžem pomôcť dobrej veci, tak to urobím. Pred lotériou som natáčala väčšiu kampaň pre jedného mobilného operátora, nevedela som, či je dobré ukazovať sa hneď v ďalšej veľkej kampani.

Je koniec roka. Čo by ste zaželali čitateľom Pravdy?
Nech im slúži zdravie a majú aspoň zrnko šťastia pri žrebovaní v bločkovej lotérii. Nech sa im v novom roku darí a smola ich obchádza.

© Autorské práva vyhradené

184 debata chyba
Viac na túto tému: #bloček #bločková lotéria #Tipos #Eva Máziková