Projekt za 7,76 miliardy jüanov (približne jedna miliarda eur) by mal vyrábať 150 000 vozidiel ročne, spresnil Dongfeng podľa agentúry AFP. Každý z partnerov v ňom bude mať 50 percent.
Renault je jednou z mála veľkých automobiliek, ktorá doteraz nerozšírila svoju výrobu do Číny, kde predaj vozidiel vykazuje trvalý rast. Vlani tu celkový predaj áut vzrástol o 7,1 percenta na 15,5 milióna vozidiel, zatiaľ čo Európa sa potýkala s dôsledkami úverovej krízy, podotkla AP.
Príchod výrobcu osobných vozidiel Clio alebo Mégane do Číny podľa nej zvýši už aj tak tvrdú konkurenciu na trhu, kde sa okrem svetových automobiliek vyskytujú aj ambiciózne miestne značky. V Číne už pôsobí francúzsky konkurent Renaultu, automobilka PSA Peugeot Citroën. Aj ona má spoločný podnik s Dongfeng, ktorá je druhým najväčším čínskym výrobcom automobilov. Okrem toho je Dongfeng v spoločných podnikoch s japonskými výrobcami Nissan Motor Company a Honda Motor Company.
Spoločnému podniku Renaultu a Dongfeng dala zelenú čínska Štátna komisia pre rozvoj a reformy, ktorá je najvyššou čínskou inštanciou pre hospodársky dohľad. Stalo sa tak pred štvrtkovým príchodom francúzskeho premiéra Jean – Marca Ayraulta na päťdňovú návštevu Číny. Zameraná bude na hospodárske vzťahy a civilnú jadrovú spoluprácu.