Štátna diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu na desaťkilometrovú rýchlocestu R2 od Pstruše po Kriváň. Za výstavbu bude zodpovedný Strabag, ktorý je v konzorciu s Doprastavom a Váhostavom. "Dňa 12. novembra 2013 Národná diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu na výstavbu rýchlostnej cesty R2 Pstruša – Kriváň,“ potvrdil Marcel Jánošík, hovorca spoločnosti.
Ako Jánošík ďalej podotkol, stavba sa stane južným obchvatom Detvy a nahradí tak existujúcu cestu prvej triedy I/50. Kým Doprastavu sa v štátnych zákazkách až tak nedarí, pre Váhostav je to už štvrtá diaľničná stavba. Pred pár dňami táto firma pre Pravdu potvrdila, že začne s náborom nových síl a postaví aj ďalšiu betonáreň. A to tesne po tom, ako žilinskí stavbári so štátom podpísali zmluvu na postavenie diaľnice D1 Hubová – Ivachnová. V súťaži o ružomberskú diaľnicu uspeli v poradí so štvrtou cenovou ponukou.
Detvianska rýchlocesta by mala byť hotová v roku 2015. Strabag, Doprastav a Váhostav dostanú za ňu pri najlacnejšej ponuke v tendri celkovo 213 miliónov eur a cestu si trúfajú postaviť presne do dvoch rokov. Stavať sa podľa informácií Pravdy začne zrejme na jar budúceho roka. Po odovzdaní úseku sa z Bratislavy do Zvolena vodiči presunú po D1 a R1 a následne od Zvolena do Detvy po postavenej R2. Tá sa bude postupne ťahať južne smerom na Lučenec, Rimavskú Sobotu, Rožňavu až skončí v Košiciach. Od Žiaru nad Hronom pôjde zase R2 smerom k Prievidzi a Bánovciam nad Bebravou až takmer k Trenčínu. O práve súťažený úsek R2 Ruskovce – Pravotice by mali zabojovať takisto aj Váhostav aj Strabag.
"V stavebnej sezóne roka 2014 plánujeme prijímanie nových zamestnancov. V súčasnosti máme dostatok pracovníkov a špecialistov,“ povedala nedávno Edita Novotná, hovorkyňa Strabagu. Podľa Novotnej sa však vo firme prerokúva výstavba novej betonárne, takisto ako v prípade Váhostavu. "Nákup stavebných strojov zatiaľ neplánujeme, v rámci koncernu máme k dispozícii dostatok techniky,“ dodala Novotná.
Ako diaľničiari konkretizovali, stavba detvianskeho úseku sa bude začínať pred mimoúrovňovou križovatkou Pstruša. Obchádzať bude prírodnú rezerváciu Pstruša, križovať železničnú trať Zvolen – Fiľakovo a dostávať sa bude do súbehu s cestou prvej triedy I/50 a riekou Slatina. "Detva je na obchvat napojená privádzačom rýchlostnej cesty v rovnomennej križovatke. Po vstupe do Detvy križuje stavba rieku Slatina a ďalej pokračuje v súbehu rieky a cesty I/50 až k úpätiu vrchu Voliarky. Koniec úseku je v neúplnej mimoúrovňovej križovatke Kriváň,“ dodáva Jánošík.