Kia zvažuje ďalšie autá pre bločkovú lotériu

Predajca vozidiel značky Kia vyčlenil tento rok pre Národnú bločkovú lotériu 23 áut v hodnote 230-tisíc eur a zvažuje, že do projektu sa zapojí aj na budúci rok.

08.11.2013 09:30
debata (1)

Z lotérie už štát profituje, keďže sa stala bičom na predajcov, ktorí neodvádzajú daň z pridanej hodnoty. Ľudia v snahe prihlásiť účtenku do lotérie a siahnuť na peňažnú výhru či nové auto nahlasujú nepoctivé obchody. Či bude projekt úspešný aj pre partnerov a sponzorov, zatiaľ podľa odborníkov nie je jasné.

Do lotérie prihlásili ľudia od septembra už asi 20 miliónov bločkov. Aj preto už traja partneri lotérie v oblasti kancelárskej a výpočtovej techniky po nákupe dávajú ľuďom možnosť ihneď bloček zaregistrovať. Ľudia tak nemusia účtenku zapísať cez internet. Partnerstvo v projekte zvažujú aj potravinové reťazce.

Mesačne ide na výhry v lotérii 120-tisíc eur. Z toho 40-tisíc sú peňažné výhry a v druhom kole sa bločky uchádzajú o osem áut v hodnote 80-tisíc eur od Kia Motors Slovensko. Predajca tvrdí, že v týchto dňoch rokujú so štátnym TIPOS-om o predĺžení sponzorstva o niekoľko mesiacov.

„Zvažujeme túto možnosť, uvidíme po vyhodnotení tohto roka a po rokovaniach so spoločnosťou TIPOS,“ hovorí PR manažérka Kia Motors Slovensko Zora Kalousková. TIPOS potvrdil, že v budúcom roku počítajú s tým, že v hre Druhá šanca budú rozdávať iba vecné ceny, nie finančné výhry. „TIPOS má pritom záujem na tom, aby vecné ceny v Druhej šanci pochádzali zo slovenskej produkcie,“ povedal Rastislav Čépe, hovorca TIPOS-u.

Kia sa stala sponzorom lotérie v čase keď rezort vnútra vyhodnotil tender na kúpu 1¤600 nových áut. V súťaži popri vozidlách značky Volkswagen uspeli autá od Kie a Hyundaia. Predajca však odmieta, že by partnerstvo v lotérii značke prinášalo nejaké iné výhody. „Ide o spoluprácu na úrovni partnerstva,“ reagovala na to Kalousková.

Pre Kiu je účasť v lotérii reklamou. Odborníci však nie sú jednotní v tom, či je marketingový efekt adekvátny cene. „Bartrovaný objem peňazí je podľa môjho názoru extrémne vysoký, už aj vzhľadom na to, že je pár mesiacov pred koncom roka a marketingové rozpočty sú už väčšinou rozdelené. Ak však zoberieme do úvahy, že Kia je jedným z najväčších dodávateľov áut pre štátny sektor, tak práve toto prepojenie by mohlo vysvetľovať štedrosť kórejskej automobilky,“ hovorí Michal Kačírek z PR agentúry Konektor. Kia takúto spojitosť odmietla.

Iná odborníčka upozorňuje, že už pri prvom žrebovaní ôsmich áut v lotérii koncom októbra bola značka spomínaná vo všetkých médiách. „Bude zaujímavé vypočítať skutočnú mediálnu hodnotu všetkých výstupov, kde sa spomenie značka alebo sa ukáže jej logo – foto v printe a na on-line, v reportážach v spravodajstve. Ide o veľké sumy, ktoré ani zďaleka nie sú porovnateľné s výrobnou cenou automobilov, ktoré spoločnosť rozdá,“ dodáva marketingová manažérka PR BonusConsulting Eva Sérová.

Štát chce lotériou bojovať proti únikom na dani z registračných pokladníc, kde ročne stráca 150 miliónov eur. Minister financií tvrdí, že náklady na lotériu sú už zaplatené cez lotériou odhalené daňové úniky.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Kia #bloček #bločková lotéria #bločky