Štát má ambíciu rozostavať ďalších sedem úsekov diaľnic

Po oficiálnom začatí výstavby vyše 12-kilometrového úseku diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité v polovičnom profile (pravý pás) chce ministerstvo dopravy docieliť, aby sa ešte do konca tohto roka rozbehli aj práce na ďalších siedmich úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest v celkovej dĺžke okolo 73 kilometrov (km).

01.11.2013 13:40
Cesta, cesty, doprava, diaľnica, zápcha, auto,... Foto:
Ilustračné foto
debata (16)

Ide o úseky D1 Hubová – Ivachnová (15,3 km), Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala (13,5 km) a Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (11,3 km), D3 Žilina, Strážov – Brodno (4,25 km) ako aj R2 Pstruša – Kriváň (10,4 km), Zvolen, východ – Pstruša (7,85 km) a Ruskovce – Pravotice (10,8 km). Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) v uvedených prípadoch ešte neuzavrela tendre, čaká sa na podpis zmlúv s vybranými zhotoviteľmi, resp. Úrad pre verejné obstarávanie ešte posudzuje časť námietok uchádzačov.

„Kým sa podpíšu zmluvy a začnú pracovať stavebné mechanizmy, musí sa uzavrieť proces verejného obstarávania, ktorý nie je v našej kompetencii a ani ho nemôžeme komentovať,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. „Ako sme však už viackrát avizovali, sme optimisti a naším cieľom je ešte v tomto roku začať stavať všetky rozsúťažené úseky diaľnic a rýchlostných ciest,“ dodal.

V budúcom roku plánuje rezort dopravy pokračovať vo výstavbe D1 smerom na východ, kedy sa počíta so začiatkom výstavby úseku Budimír – Bidovce (14,4 km). „Rovnako by mala pokračovať aj výstavba na severnej D3, kde chceme začať stavať úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec (5,7 km). NDS veľmi intenzívne pracuje aj na príprave projektu rozšírenia diaľnice D1 Bratislava – Trnava na klasický šesťpruh,“ priblížil Kóňa. Tak ako vždy aj v budúcom roku bude podľa neho toho veľa závisieť od stavu prípravy a zabezpečenia dostatočných zdrojov financovania.

Uvedené pripravované stavby sú v štádiu stavebného konania. Práce na rozšírení úsekov D1 Bratislava – Senec (16 km), Senec – Blatné (1,4 km) a Blatné – Trnava (19,9 km) v celkovej dĺžke 37,3 km na šesť pruhov so súbežnými dvojpruhovými komunikáciami po oboch stranách diaľnice by sa podľa zámeru mali začať na budúci rok a trvať dva roky. Súčasťou rozšírenia D1 medzi Bratislavou a Trnavou je aj výstavba mimoúrovňovej križovatky Triblavina s jej napojením na diaľnicu. Mala sa začať pôvodne v tomto roku, ale NDS vyhlásila súťaž na zhotoviteľa v septembri, pričom ponuky sa majú otvárať 5. novembra.

Diaľničiari v súčasnosti pripravujú súťaž aj na výstavbu D3 Tvrdošín – Nižná (5,2 km), ktorá mala začať v tomto roku. Príprava na výstavbu D3 Dlhá nad Oravou – Sedliacka Dubová (4,9 km) je v procese stavebného konania, pričom práce by mali začať na budúci rok. So začatím prác na R7 Bratislava, Ketelec – Dunajská Lužná (8,2 km) sa počítalo tiež o rok. Budúca cesta je na začiatku prípravy v územnom konaní, stavať sa tak začne pravdepodobne najskôr v roku 2015.

16 debata chyba
Viac na túto tému: #rýchlostná cesta #diaľnice