Bločkovú lotériu zvažujú aj Terno a Moja Samoška

Spustenie bločkovej lotérie vyvoláva posledné týždne veľký záujem zo strany obchodníkov.

15.10.2013 10:45
Národná bločková lotéria, bloček, bločky Foto: ,
Ilustračné foto
debata (4)

Tí sa v konkurenčnom boji snažia prilákať zákazníkov na bezplatnú registráciu bločku. Obchodníkov zaujíma skutočnosť, že v prvom žrebovaní sa ocitlo až sedem miliónov bločkov. V pondelok TIPOS, prevádzkovateľ lotérie, žreboval druhýkrát desiatich výhercov finančných výhier od 100 eur do 10-tisíc eur.

Prihlásených bolo spolu 5,8 milióna bločkov a to bezplatne najmä cez internet. Aj napriek tomu, že momentálne bezplatná registrácia cez predajne je málo využívaná, práve s pribúdajúcim záujmom zo strany obchodníkov sa to môže zmeniť. Podľa informácií Pravdy najnovšie o zapojenie sa do lotérie prejavila záujem sieť predajní Terno a Moja Samoška, ktorá s TIPOS-om momentálne rokuje.

Ak by sa obchody zapojili, zákazník s nákupom nad jedno euro môže o registráciu do lotérie požiadať priamo pri pokladnici. Zákazník tak nemusí posielať esemesku, ktorá je spoplatnená sumou 12 centov, ani sa nemusí doma pripájať na internet či bežať s pokladničným bločkom do najbližšej zberne TIPOS-u, kde by zaplatil poplatok 20 centov.

Terno Slovensko prevádzkuje v súčasnosti 25 maloobchodných predajní. Najväčšiu sieť má na území hlavného mesta a ďalšie predajne prevádzkuje aj v Pezinku, Trenčíne a Banskej Bystrici. Moja Samoška má momentálne 40 filiálok v Bratislave a okolí. Len nedávno o lotériu prejavil záujem aj reťazec Coop Jednota, ktorý má s počtom 2 300 predajní najviac prevádzok s potravinami v krajine. Lotériu zvažujú aj DM drogerie markt a CBA Slovensko. DM drogerie markt má u nás 110 prevádzok, sieť potravín CBA Slovensko ich má vyše 300. O zapojení sa do projektu momentálne TIPOS rokuje aj s Tescom. Lotériu zvažujú aj Billa a Kaufland.

Od budúceho týždňa už naplno začne fungovať bezplatná registrácia bločkov v 50 predajniach spoločnosti FaxCopy. V týchto dňoch v jej predajniach dolaďujú posledné úpravy mediálnej kampane. „Bude pred spustením potrebné aj krátke zaškolenie predavačov, čo sa týka registrácie do hry, jednak z pohľadu obsluhy registračnej pokladnice, ako aj pre splnenie zákonných podmienok na zapojenie zákazníka do hry, napríklad plnoletosť hráča,“ hovorí Karol Dittinger, predseda predstavenstva FaxCopy.

Prvou predajňou, ktorá sa do lotérie takýmto spôsobom zapojila, je sieť predajní s kancelárskymi a školskými potrebami Ševt. Spoločnosť zmeny registračných pokladníc vo svojich vyše 40 prevádzkach finančne nezaťažili. Už do súčasných softvérov implementovala nový systém od TIPOS-u. Ide o server, na ktorý sa pokladnice napojili prostredníctvom špeciálnych pridelených kódov. Zmeny pokladníc Ševt realizoval prostredníctvom svojho stáleho dodávateľa, cez ktorého má objednaný pokladničný softvér.

Od spustenia registrácie sa cez pokladnice Ševt-u prihlásilo do lotérie viac ako 9¤000 ľudí. „Počet registrácií cez našu spoločnosť nehodnotíme ani pozitívne, ani negatívne, berieme to ako fakt. Čo je zaujímavé, sú reakcie zákazníkov, ktoré sú rôzne od pozitívnych až po mimoriadne negatívne. Mnohí možnosť bezplatnej registrácie vítajú, veľa zákazníkov o lotérii ešte nepočulo, takže im predavačky vysvetľujú o čo vlastne v lotérii ide, a inokedy si musia vypočuť spŕšku nadávok na vládu či politikov,“ povedal Marián Hlasný, obchodný riaditeľ spoločnosti Ševt. Lotéria firme mierne pomohla. „Máme nárast zákazníkov v septembri o približne 3 percentá oproti septembru 2012,“ dodal Hlasný.

Pre niektorých predajcov však je zapojenie sa do lotérie v rámci technických možností do konca roka nereálne. Viaceré predajne totiž pozornosť upriamujú na predvianočné obdobie, ktoré je z hľadiska tržieb najlepším obdobím roka pre obchodníkov.

„Potrebujeme sa sústrediť na vianočnú sezónu, ktorá je pre nás prioritná. Následne vyhodnotíme ohlas na bločkovú lotériu zo strany našich zákazníkov a na základe toho sa budeme rozhodovať,“ konštatuje František Vámoši z oddelenia marketingu spoločnosti Nay.

Záujem o bločkovú lotériu neutícha

Ani v druhom žrebovaní bločkovej lotérie, zdá sa, neupadol záujem zo strany verejnosti prihlasovať bločky z nákupov. Do druhého žrebovania sa za dva týždne prihlásilo ďalších 5,8 milióna bločkov. Zároveň Finančná správa dostala 1 900 podnetov na falošné bločky, ako aj na predajne, kde bloček zákazníkovi nevydali.

„Tieto podnety Finančná správa kontroluje priebežne a doteraz bolo vykonaných približne 700 kontrol, z toho takmer v polovici prípadov kontrolóri skutočne zistili porušenie zákona,“ hovorí prezident Finančnej správy František Imrecze.

Po včerajšom žrebovaní majú daniari zároveň povinnosť do 48 hodín preveriť predajne, z ktorých pochádzajú výherné bločky. V prvom žrebovaní bolo všetkých desať vyžrebovaných bločkov pravých, a teda TIPOS nemusel siahať po náhradníkoch. Daniari stihli kontrolu v stanovenom čase.

Medzi najobľúbenejšie formy prihlasovania aj tentoraz patrili u Slovákov tie, ktoré sú bezplatné. Až 95 percent ľudí registruje bločky cez internet a mobilné aplikácie. Cez zberné miesta TIPOS-u ľudia prihlásili 131-tisíc registrácií, cez esemesku bolo zaregistrovaných viac ako 24-tisíc bločkov. Prostredníctvom predajní spoločnosti Ševt pribudlo ďalších 9-tisíc zaregistrovaných pokladničných bločkov. Ďalšie žrebovanie bude 28. októbra, keď sa po prvý krát bude žrebovať aj hra Druhá šanca, v ktorej TIPOS vyžrebuje ôsmich víťazov, teda jedného za každý samosprávny kraj. Na výhercov čaká osem automobilov značky Kia, spolu v hodnote 80-tisíc eur. V prvej šanci TIPOS žrebuje každý druhý týždeň desiatich výhercov, ktorí môžu vyhrať spolu 20-tisíc eur.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #bločková lotéria #bločky