Bezplatný vstup do bločkovej lotérie ponúknu aj malé obchody

Bločková lotéria zadarmo už mieri aj na vidiek. Čoskoro bude prístupnejšia i obyvateľom menších miest a obcí.

21.09.2013 10:56
Národná bločková lotéria, bloček, bločky Foto: ,
Ilustračné foto
debata (10)

Vyše dvetisíc malých predajní potravín má totiž už o pár mesiacov nakupujúcich po požiadaní zadarmo priamo pri pokladnici registrovať do súťaže. Najväčší predajca potravín COOP Jednota Slovensko, ktorý je zároveň obchodným reťazcom s najväčším počtom predajní v krajine, sa tak plánuje zapojiť do nedávno spustenej bločkovej lotérie. Po sieťach predajní kancelárskych a školských potrieb ŠEVT a FaxCopy je v poradí tretím reťazcom, ktorý bude vo svojich prevádzkach ponúkať zákazníkom registráciu bezplatne.

Spotrebitelia teda nebudú musieť vypĺňať žiadne súťažné tikety, ak budú chcieť vyhrať v lotérii. Stačí, ak nakúpia v ich prevádzkach a požiadajú predavača pri pokladnici, aby ich zaregistroval. Ten to urobí jedným stlačením tlačidla na pokladnici. Na to si však musia predajcovia do svojich registračných pokladníc nainštalovať softvér, ktorý cez internet odošle bloček o zaplatenom nákupe priamo do TIPOS-u, ktorý lotériu prevádzkuje.

Generálny riaditeľ TIPOS-u Ladislav Kriška pre Pravdu potvrdil, že rokovania COOP Jednota Slovensko s TIPOS-om sú vo finálnej fáze. „Áno, viem to potvrdiť. O partnerstvo v tejto lotérii sa uchádza takisto niekoľko ďalších silných retailových spoločností. Momentálne pracujeme na tom, aby boli technicky pripravení pre vstup a absolútnu koordináciu s TIPOS-om,“ potvrdil Kriška. Okrem Jednoty by do bločkovej lotérie malo vstúpiť aj Tesco a Hornbach.

COOP Jednota potvrdila, že v prvej fáze zapojí do lotérie spolu 2¤300 predajní a zmenou prejde 7-tisíc pokladníc.

„O tom, či zákazníka, teda jeho pokladničný blok, budeme vedieť priamo zapojiť do lotérie, rokujeme nielen s TIPOS-om, ale aj s dodávateľmi našich informačných systémov, pokladničných systémov a platobných terminálov. Zatiaľ sú otvorené otázky on line, off line prepojenia, overovania, potvrdzovania a komunikácie. Istý je fakt, že takéto pripojenie vyvolá zvýšenie nákladov bez adekvátnej odozvy na strane zvyšovania výkonov,“ povedal pre Pravdu predseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko Gabriel Csollár.

Skupina COOP Jednota má momentálne po Slovensku otvorených 16 supermarketov Tempo, 357 klasických supermarketov a 1¤856 predajní s potravinami. „Máme jednu predajňu aj u nás. Naši obyvatelia to isto privítajú, keďže mnohí nie sú internetovo zdatní, tak nech to urobia aspoň zadarmo za nich v obchode,“ hovorí starosta obce Tŕnie vo Zvolenskom okrese Július Murín.

FaxCopy má v súčasnosti takmer 50 predajní a ŠEVT okolo 40 predajní po celom Slovensku. Prostredníctvom ŠEVT-u sa doteraz prihlásilo do lotérie takmer dvetisíc spotrebiteľov. Obchodníkov by podľa odborníkov prípadné zmeny registračných pokladníc na nový softvér nemali finančne zaťažiť.

„Už do súčasných softvérov sa implementuje nový systém od TIPOS-u, čo by samotných predajcov nemalo nič stáť. TIPOS nám ten softvér poskytol. Ide o server, na ktorý sa pokladnice napoja prostredníctvom špeciálnych pridelených kódov. Tie my potom distribuujeme našim členom, najvýznamnejším výrobcom fiskálnych pokladníc na Slovensku. Ide o nové, ale aj súčasné pokladnice,“ tvrdí Miroslav Seleši, generálny tajomník Asociácie výrobcov, dovozcov a predajcov elektronických registračných pokladníc. Práve táto Asociácia nedávno odporučila svojim vyše 40 členom, aby sa do lotérie zapojili. „Vydávanie bločkov má byť povinnosť nielen pre veľkých predajcov, ale aj obchodníkov. Súhlasím s tým, aby na odvádzanie DPH z pokladníc dohliadali aj samotní zákazníci,“ hovorí Seleši.

O vstupe do lotérie rokuje TIPOS aj s obchodným reťazcom Tesco. „Rokujeme o možnosti, že by si naši zákazníci mohli svoje bločky registrovať priamo  pri nákupe v obchodoch Tesco,“ povedal marketingový manažér Tesca Tomáš Ferenčák s tým, že celý proces zatiaľ nie je uzavretý.

Tesco pritom uvažuje zaviesť za registráciu do lotérie poplatok od desať do dvadsať centov za bloček. „Apelujeme na našich partnerov, aby si za registráciu nič nepýtali. Nechceme, aby pýtali poplatok,“ hovorí Kriška. Samotný TIPOS však poplatok od ľudí za registráciu pýta v prípade, ak sa zaregistrujú prostredníctvom esemesky, čo ľudí vyjde na 15 centov. Ak spotrebiteľ prihlási bloček na zbernom mieste TIPOS-u, bude ho to stáť 20 centov. O tom, že ľudia radšej využívajú prihlasovanie zadarmo, svedčia aj prvé dni od spustenia registrácie, keď tak urobilo prostredníctvom bezplatného prihlasovania cez internet a mobilné aplikácie viac ako 80 percent hráčov. Za prvé dni sa do bločkovej lotérie zaregistrovalo vyše milióna bločkov. Prvé žrebovanie bude 30. septembra a prvých desiatich výhercov vyhlási TIPOS druhého októbra. Najvyššia výhra je 10-tisíc eur.

Facebook X.com 10 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #bločková lotéria #bločky #Národná bločková lotéria