A to tak, že k svojim registračným pokladniciam prikúpia softvér, ktorý cez webovú linku po požiadaní zákazníka odošle údaje z bločku o zaplatenom nákupe priamo do TIPOS-u, ktorý lotériu prevádzkuje. Zákazník sa nebude musieť dodatočne registrovať a priamo pri kúpe tovaru sa zapojí do bločkovej lotérie.
Štát sa lotériou, na ktorej sa ľudia môžu zúčastniť s bločkami nad jedno euro vydanými po 1.¤septembri, snaží znížiť daňové úniky. Nevydávaním či falšovaním bločkov štát ročne prichádza o 150 miliónov eur. Na výhry v lotérii pôjde 1,44 milióna eur ročne a prvé žrebovanie s výhrou až 10-tisíc eur bude 30. septembra. Údaje z bločku bude možné od 16. septembra zaregistrovať v lotérii cez internet, mobilný telefón, predajne TIPOS, ale aj priamo pri pokladnici vybraných obchodov.
Takýmto spôsobom ľudí už lákajú predajne spoločnosti Ševt s kancelárskymi a školskými potrebami. Jej najväčší konkurent, sieť predajní FaxCopy, včera oficiálne potvrdil, že o pár týždňov tak budú môcť ľudia urobiť pri nákupe v ich takmer 50 predajniach po celom Slovensku. S TIPOS-om rokuje aj Tesco, ktoré zvažuje zaviesť za registráciu bločku do lotérie aj poplatok okolo 10 centov.
„Rokujeme o možnosti, že by si naši zákazníci mohli svoje bločky registrovať priamo pri nákupe v obchodoch Tesco, mechanika však nie je definitívne uzatvorená,“ odkázal PR manažér Tesca Tomáš Ferenčák. Podľa informácií Pravdy o lotériu prejavil záujem aj obchodný reťazec Hornbach, Jednota a niektoré väčšie multikiná. Oficiálne to však zatiaľ nikto z nich nechcel komentovať. Ak by obchody lákali na to, že dávajú bločky spolu so šancou vyhrať v lotérii, vytvorí to tlak aj na menšie predajne, ktoré bločky niekedy nevydávajú.
„Aktuálne máme podpísanú zmluvu s FaxCopy. Ostatné spoločnosti zatiaľ nemôžeme menovať konkrétne, vo všeobecnosti sú to najväčšie obchodné reťazce pre predaj potravinárskeho tovaru. Komunikujeme aj so sieťou ubytovní,“ potvrdil riaditeľ odboru informačných technológií a internetových hier TIPOS Miloš Prelec. Kaufland a Billa odkázali, že zvážia zapojenie sa do lotérie, až keď vyhodnotia prvé týždne jej fungovania.
O lotériu prejavila záujem aj Asociácia výrobcov, dovozcov a predajcov elektronických registračných pokladníc. Asociácia má momentálne 40 členov. Práve im odporučila, aby svoje pokladnice prispôsobili odosielaniu bločkov priamo do lotérie. „Nebude to pre obchodníkov finančná záťaž navyše. TIPOS nám dodal softvérové riešenie, odovzdali sme to našim členom. Ide len o integráciu tejto novej aplikácie do súčasného systému,“ povedal predseda asociácie registračných pokladníc Peter Pörsök. TIPOS investoval do softvérového a technického vybavenia doteraz spolu 177-tisíc eur.