Číňania zrejme prekonajú Američanov v nákupoch cez internet

Čínski spotrebitelia v tomto roku zrejme prvýkrát prekonajú spotrebiteľov v USA vo výške výdavkov za nákupy cez internet. Vyplýva to z prieskumu, ktorý v stredu zverejnila výskumná spoločnosť Bain & Company.

28.08.2013 17:22
online nakupovani, nákupný košík, internetový... Foto:
Ilustračné foto
debata (3)

Nákupy cez internet v Číne by potom podľa niektorých odhadov do desiatich rokov mohli predstavovať približne polovicu celkových maloobchodných tržieb v krajine. Teraz na nich majú podiel iba šesť percent.

V období rokov 2009 až 2012 rástol tzv. trh e-commerce v Číne v priemere o 71 percent a do roku 2015 má podľa odhadov Bain & Co. stúpnuť na 3,3 bilióna jüanov. V Amerike rástol v období 2009 až 2012 len o 13 percent. Vlani Číňania minuli na nákupy cez internet 212,4 miliardy USD, Američania 228,7 miliardy USD.

Zmena nákupných zvykov v Číne prichádza v čase, keď takmer polovica z 1,3 miliardy obyvateľov krajiny má priame pripojenie do internetu. Zhruba 80 percent obyvateľov potom vlastní inteligentný telefón alebo tablet. Mnoho čínskych spoločností, ktoré prevádzkovali bežné predajne, museli prepracovať svoje stratégie, aby mohli konkurovať internetovým obchodom.

„Je to obrovská zmena. Jednoducho to znamená, že musíte byť na internete, či chcete alebo nie,“ uviedol spoluautor správy Bain & Co. Serge Hoffman. „Či ste internetový alebo neinternetový hráč, musíte mať výrečnú a dôveryhodnú prezentáciu na internete.“

Najväčším hráčom na trhu e-commerce v Číne je skupina Alibaba. Jej stránky Taobao pre predaj priamo medzi ľuďmi sú desiatym najnavštevovanejším webom na svete. K ďalším veľkým hráčom patrí napríklad 360Buy Jingdong.

Veľkou prekážkou v ďalšom rozvoji elektronického obchodovania v Číne však je logistika. Alibaba teraz spolupracuje s čínskymi logistickými spoločnosťami na zlepšení celonárodnej infraštruktúry a doručovacej siete, napísala agentúra Reuters.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Čína #USA #internet #e-commerce