Dodatočné náklady na rekonštrukciu, takzvané práce navyše, by nemali presiahnuť viac ako päť percent z celkovej ceny. V relácii Českej televízie Otázky Václava Moravca to v nedeľu povedal šéf Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.
Dôvodom je podľa neho okrem iného aj to, že rekonštrukcia sa bude robiť na zmapovanom geologickom podloží. Väčšinou sú dôvodom navýšenia ceny stavieb nedokobalé geologické prieskumy, upozornil Čermák. Pri predchádzajúcich dopravných stavbách presahovali dodatočné náklady cenu aj o desať a viac percent.
„Odmietam, že by nastali situácie, kde by sa rozpočty zvyšovali o desiatky percent alebo sa predlžoval tender,“ uviedol Čermák k rekonštrukcii D1.
Prvé uzávierky na diaľnici D1 kvôli opravám dvoch úsekov predpokladá Riaditeľstvo ciest a diaľnic (ŘSD) koncom apríla. Ide o úseky medzi 104. a 112. kilometrom od Větrného Jeníkova po Jihlavu a medzi 153. a 162. kilometrom od Lhotky po Velkou Bíteš. Formálne boli úseky odovzdané stavebným firmám vo štvrtok 11. apríla. ŘSD predpokladá, že práce sa vzápätí rozbehnú.