Reklama na letenky stihla uraziť kamionistov, gayov i upírov

Grécka reklama na elektronické letenky spoločnosti Airfasttickets musela byť stiahnutá z miestnej televízie po tom, čo sa jej podarilo uraziť tak vodičov nákladiakov, ako aj homosexuálnu komunitu. Informoval o tom v sobotu grécky denník Ta Nea.

07.04.2013 09:49
debata (60)

V reklame, ktorá sa vysielala minulý mesiac, mladý stopár zastaví ťahač v nádeji, že sa zvezie do Turína. Akonáhle sa za ním zabuchnú dvere, prepne vodič páčku a v zadnej časti kabíny sa objaví neónovým svetlom nasvietený ružový diván s plyšovými medvedíkmi a vankúšiky, zatiaľ čo šofér pošle stopárovi zvodný vzdušný bozk. „Chcete cestovať lacno a draho za to zaplatiť?“ končí sa reklama.

Turín

„Brutálne a bez vyprovokovania ste zosmiešnili gréckych vodičov nákladných automobilov,“ uviedol zväz vodičov v sťažnosti podanej proti spoločnosti Airfasttickets. „Vyrobili ste urážku, ktorá v mysliach divákov zostane oveľa dlhšie, ako meno alebo internetová stránka spoločnosti,“ do­dal.

Sťažnosť však podal aj grécky zväz zastupujúci homosexuálov, podľa ktorých reklama homosexuálne muža „škatuľkuje“. „Gayovia sú tu predstavení ako prefíkaní, sexom posadnutí ľudia snažiaci sa zviesť nevinných mladíkov,“ uviedol zväz OLKE.

Spoločnosť Airfasttickets medzitým vytvorila novú verziu reklamy, v ktorej vodič miesto ružového hniezdočka má v kabíne lebky, sviečky – a chce ísť okľukou cez Karpaty. Ani s tou ale nie sú vodiči nákladiakov spokojní. „Tá nová reklama nás predstavuje ako nekrofilov. Aj proti nej podáme sťažnosť,“ povedal predseda zväzu vodičov Apostolos Kenanidis denníku Ta Nea.

Karpaty

Aj na Slovensku sa pred niekoľkými rokmi ozvali kamionisti a protestovali proti reklame. V roku 2007 vysielala spoločnosť Kooperatíva reklamu na povinné poistenie, v ktorej vodiča a spolujazdca, spiacich v kabíne za jazdy, zobudí až trúbenie ďalšieho viodiča kamióna, ktorý rovnako za volantom spí. Združenie ČESMAD protestovalo, že reklama znázorňuje vodičov kamiónov ako „nezodpovedných hazardérov, bezprecedentne ohrozujúcich bezpečnosť cestnej premávky“. Kooperatíva reagovala, že profesiu kamionistov v žiadnom prípade neznevažuje, ale iba humorným spôsobom vyzýva všetkých na väčšiu ostražitosť za volantom. Reklama nakoniec získala v zahraničí niekoľko ocenení.

Kamionisti
60 debata chyba