Ďialničiarom sa ponúkli postaviť spomínanú stavbu za 338,3 milióna eur, čo predstavuje 37 percent z odhadovaných stavebných nákladov, ktoré štátna expertíza určila na necelých 900 miliónov eur. To, či vyše trinásť kilometrov dlhú diaľnicu postaví Skanska spolu so Strabagom, rozhodne komisia Národnej diaľničnej spoločnosti.
O megazákazku sa totiž bijú ďalšie štyri firmy. Ako druhý v poradí je to Doprastav s cenou 382,8 milióna eur, nasleduje Dúha – Impregilo s rozpočtom 409,8 milióna eur, Hant BA DS s cenou 462,2 milióna eur a ponuky uzatvára Váhostav spolu s Hochtiefom za 474,5 milióna eur. Diaľnica s tunelom Višňové by má byť hotová do roku 2017, reálnejšie sa však javia odhady, že bude k dispozícii až v roku 2020.
Úsek pri Žiline je kľúčový z pohľadu prepojenia Bratislavy a Košíc diaľnicou. Po dokončení tunela sa bude Žilina južne obchádzať diaľnicou, ktorá bude ústiť až pri Dubnej Skale pred Vrútkami.