Súkromné vlaky budú mierne lacnejšie

Súkromný český prepravca RegioJet, ktorý bude medzi Bratislavou a Komárnom premávať od 4. marca, tvrdí, že ponúkne nielen lacnejšie lístky, ale aj viac vlakov.

02.02.2012 10:07
Vlak RegioJet Foto:
Prvý súkromný vlakový prepravca odštartuje 4. marca pravidelnú premávku z Bratislavy do Komárna.
debata

„Na tejto trase bude premávať viac než 25 spojov denne v každom smere, čo je zhruba dvojnásobok terajšej ponuky štátneho železničného prepravcu. Medzi šesťdesiatym a stým kilometrom sme dokonca lacnejší o 12 až 15 percent,“ vyčíslil hovorca RegioJetu Aleš Ondruj.

RegioJet prispôsobil úvodný cenník cenám, za ktoré sa bude ešte do 3. marca jazdiť štátnymi vlakmi. Napríklad na trase z hlavného mesta do 47 kilometrov vzdialenej Dunajskej Stredy zaplatí klient u oboch prepravcov 2,60 eura. Ak si cestujúci kúpil lístok do štátneho vlaku s 15–percentnou zľavou Regional, vyšiel ho na 2,21 eura. Zákaznícke zľavy má aj RegioJet a lístok z Dunajskej Stredy do Bratislavy s takouto zľavou stojí 2,20 eura. „Kým nespustíme internetový predaj, čo bude trvať asi pol roka, všetky lístky sa budú predávať so zákazníckou zľavou,“ tvrdí Ondruj.

Železničná trať, ktorú bude od marca obsluhovať už len súkromník, nepatrí k najvyťaženejším. V posledných rokoch však medzi Komárnom a Bratislavou vyrástlo mnoho rodinných domov a prejavilo sa to v zahustenej automobilovej doprave. V rannej špičke tak bude premávať vlak RegioJetu každú polhodinu a najrýchlejší spoj príde z Dunajskej Stredy do hlavného mesta za necelých 40 minút. Prepravca buduje aj záchytné parkoviská pre autá – v Dunajskej Strede a v Kvetoslavove, ktoré majú za úlohu pomôcť motoristov dostať do vlaku.

V kamenných predajniach sa lístok na vlak RegioJet dá obstarať od 20. februára. Cestovný lístok sa však bude dať kúpiť aj priamo vo vlaku – a to bez prirážky. Vo vlakoch bude okrem dennej tlače aj pripojenie na internet či občerstvenie. Štátne železnice súkromníka za konkurenciu nepovažujú, keďže túto trať od marca prevádzkovať nebudú. Nejazdia tadiaľ ani rýchliky či medzinárodné vlaky, iba regionálne „osobáky“.

Súkromný prepravca tiež tvrdí, že na rozdiel od štátneho prepravcu dlhšie trasy vyjdú zákazníkov ešte lacnejšie. „Železničná spoločnosť prevádzkuje regionálnu prepravu na úsekoch do 60 kilometrov. My až do sto kilometrov,“ pokračuje Ondruj. Napríklad stokilometrová cesta z Komárna do hlavného mesta stojí u oboch dopravcov 5,25 eura, avšak pri štátnom dopravcovi sa už v tomto prípade nedá uplatniť regionálna zľava.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter