Dreamliner odštartoval v Seattli a pristál na tokijskom letisku Haneda. Privítal ho potlesk, transparent Welcome to Japan a hasičské autá na jeho ceste k hangáru vytvorili slávnostné vodné oblúky. Pilot Masajuki Išii povedal, že bol počas letu pokojný, ale že po pristátí podľahol emóciám.
Dlhé čakanie na stroj sa pre ANA takmer končí. Japonská spoločnosť je prvým zákazníkom v rade na lietadlo budúcej generácie. Pôvodný termín dodávky z mája 2008 Boeing nesplnil a kvôli problémom vo vývoji ju opakovane odkladal.
Dvojmotorový stroj je z veľkej časti z uhlíkových vlákien a ďalších kompozitných materiálov namiesto hliníka, preto je ľahší a má podľa Boeingu o 20 percent nižšiu spotrebu paliva ako iné stredne veľké lietadlá. Letecké spoločnosti sa potýkajú s vysokými cenami palív, preto je dopyt po úsporných strojoch vysoký.
Boeing zatiaľ prijal objednávky na 835 lietadiel Dreamliner a dúfa, že prvé z nich odovzdá japonským ANA v auguste alebo septembri. ANA si týchto lietadiel objednali 55. Spoločnosti Qantas a United Continental majú objednaných po 50 a Japan Airlines chcú 35 týchto lietadiel.
Rival od európskeho Airbusu, model A350, by mal ísť do prevádzky v Qatar Airways v roku 2013. Airbus prijal objednávky na takmer 600 lietadiel tohto typu, ktorý je tiež odľahčený vláknami.
ANA uvádza, že cestujúci sa budú v novom boeingu cítiť pohodlnejšie, pretože tlak vzduchu v ňom zodpovedá nižšej výške letu. Masami Cukamoto, druhý pilot letu zo Seattlu, uviedol, že vyššia úroveň kyslíka bola pri deväťhodinovom lete rozpoznateľná a cítil preto menšiu únavu.
Testovacie lietadlo si v nasledujúcom týždni vyskúša niekoľko vnútroštátnych japonských trás ANA mimo Tokio, aby sa potvrdila pripravenosť stroja na bežnú prevádzku. Tímy údržby si tak budú môcť vyskúšať aj doplňovanie paliva a ďalšie rutinné servisné operácie, napísala agentúra AP.