Malý automobil zatiaľ nesie pracovný názov New small family (NSF). „Minivozidlá nie sú v Rusku populárne,“ varoval v utorok denník Vedomosti.
NSF sa má podľa dostupných informácií od októbra vyrábať v Bratislave, a to pod koncernovými značkami Volkswagen, Škoda, Seat a možno aj Audi. Koncernu zatiaľ spoločné malé auto chýbalo, ale jeho finálnu podobu ešte automobilky neukázali. Začiatkom budúceho roka by sa najmenšia škodovka mala objaviť na európskych trhoch a s polročným oneskorením aj v Rusku. Cena by vraj nemala prekročiť 7000 eur. Cena pre Rusko ešte nebola stanovená.
„Malé autá nie sú v Rusku populárne, predávajú sa jedine vďaka veľmi nízkej cene,“ upozornil riaditeľ firmy Avtostat Sergej Celikov.
Miniautomobil s okrídleným šípom by uvedenou cenou, ktorú pri dovoze ešte zvýši clo vo výške 30 percent a náklady na prepravu, mal konkurenciu v oveľa väčších vozidlách so silnejšími motormi typu Lada Kalina a Prior či Renault Logan.
Koncern Volkswagen vraj časom počíta aj s montážou vo svojom ruskom závode v Kaluge, čo však zástupcovia tohto závodu popierajú.
Európski zákazníci sú ochotní priplatiť si za malé vozidlo, pretože počítajú s nižšou spotrebou. V Rusku je kľúčovým faktorom pri výbere auta cena, a nie úspornosť a ekológia, upozornil analytik poradenskej spoločnosti PricewaterhouseCoopers Stanley Root.
Škoda Auto vlani v Rusku predala 45 631 vozidiel, o 38 percent viac ako v predchádzajúcom roku. Vedúci ruského zastúpenie automobilky Petr Janeba by tento rok chcel zvýšiť trhový podiel z 2,6 percenta na tri percentá, čo by predstavovalo približne 70 000 škodoviek. Zo súčasných modelov je v Rusku najpopulárnejší Octavia.