Horšie výsledky sa za prvý rok fungovania systému očakávali. Dôvodom boli hlavne úpravy v nastavení mýta, ktoré si začiatkom minulého roka vynútili nespokojní dopravcovi. SkyToll by mal za vybudovanie a prevádzku mýta infraštruktúry inkasovať od štátu celkovo zhruba 880 miliónov eur, z toho asi desatinu za minulý rok.
Povinnosť platiť mýto za prejazd po diaľniciach, rýchlostných cestách a vybraných úsekov ciest prvej triedy sa vzťahuje na autobusy a nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony. Viac ako dve pätiny z vlani vybraného mýta zaplatili zahraniční dopravcovia, do systému sa aktívne zapojilo takmer 189 000 vozidiel.
SkyToll prevádzkuje v krajine satelitný mýtny systém, s ktorým chce preniknúť aj na český trh v rámci snahy českého ministerstva dopravy o rozšírenie mýtneho systému. Prevádzkovateľ existujúceho systému výberu mýta v Česku, spoločnosť Kapsch, používa mikrovlnnú technológiu, ktorá vyžaduje výstavbu mýtnych brán. V Česku dopravcovia vlani zaplatili na mýte rekordných 6,57 miliardy korún.
Slovensko zrejme od leta o viac ako polovicu zníži pokuty za priestupky dopravcov proti predpisom ohľadne výberu mýta. Blokové pokuty by potom nemali presiahnuť 700 eur, postih v správnom konaní 1300 eur.
Parlament už vlani výrazne znížil sankciu za to, keď vodiči napríklad zadajú zlé údaje do palubnej jednotky, ktorá komunikuje s mýtnym systémom. Ministerstvo dopravy v piatok tiež oznámilo, že presadzuje zavedenie pokuty za nepredloženie dokladov od vozidla. Tie u seba vraj nemávajú hlavne vodiči z cudziny, za čo by im v budúcnosti mala hroziť bloková pokuta 600 eur. Sadzba mýta závisí od parametrov vozidla.
Vodiči budú môcť na Slovensku platiť blokovej pokuty aj tankovacími kartami. Policajt v súčasnosti môže zadržať vodičské oprávnenie, ak jeho majiteľ nemá dostatok hotovosti na úhradu sankcie za priestupok.