Podľa neho ide dokonca o začiatok likvidácie štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), a.s., ktorá zabezpečuje osobnú prepravu.
„Ministerstvo na výkony na trati Bratislava – Komárno žiadne ponukové konanie neuskutočnilo a zadalo tieto dopravné výkony priamo po rokovaní za zatvorenými dverami a tak netransparentne ako sa len dá, priamym zadaním s jednou ponukou,“ kritizoval Vážny spôsob výberu súkromného prevádzkovateľa osobnej dopravy na spomínanej železničnej trase.
Vážny pripomenul, že ministerstvo dopravy pod jeho vedením zverejnilo v roku 2009 predbežné oznámenie, ktoré sa týkalo zabezpečenia pravidelnej železničnej osobnej dopravy na celoštátnych a regionálnych dráhach na území SR bez možnosti delenia siete. „Na základe tohto oznámenia podpísal štát zmluvu so ZSSK a k tomuto oznámeniu sa žiadna spoločnosť so záujmom prevádzkovať dopravu neprihlásila,“ dodal.
Európske nariadenie o službách vo verejnom záujme z roku 2007 podľa neho hovorí, že príslušné orgány nemôžu rozdeľovať zmluvy alebo siete s cieľom zabrániť verejnej súťaži. V tomto prípade má rezort dopravy, pokračoval Vážny, zverejniť úmysel na zadanie takejto zmluvy najmenej jeden rok vopred, aby mohli potenciálni poskytovatelia služieb vo verejnom záujme reagovať.
„Priame zadávanie zmlúv o službách vo verejnom záujme má podliehať zvýšenej transparentnosti,“ dodal exminister. Z takého spôsobu prideľovania dopravných výkonov podľa Vážneho „korupcia priam kričí a je nad slnko jasnejšie“, že česká dopravná firma bez akejkoľvek súťaže odoberie výkony na dobre vyťaženej dopravnej linke ZSSK.
Zmluva, ktorú ministerstvo dopravy a spoločnosť RegioJet, dcérska firma českej spoločnosti Student Agency, podpísali 27. decembra minulého roku, je uzatvorená na obdobie od marca 2012 do decembra 2020 na objem približne 1,2 mil. vlakokilometrov ročne pri nákladoch 5,7 eura na kilometer. Firma plánuje ročne po celej trase, ktorá je dlhá 100 kilometrov, prepraviť 1,9 mil. cestujúcich. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) na tlačovej besede 7. januára uviedol, že vďaka uzavretiu zmluvy s novým dopravcom ušetrí Slovensko ročne 16 % financií vynaložených na jeden kilometer prevádzky a zároveň sa markantne zvýši kvalita služieb. „Odhadom sa dá povedať, že cesta medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou by mala byť denne odľahčená o 1 500 áut, čo predstavuje približne sedemkilometrovú kolónu,“ dodal Figeľ.
Spoločnosť RegioJet sa taktiež zaviazala, že zamestná slovenských železničiarov. Podľa vyjadrenia obchodného riaditeľa RegioJet Jiřího Schmidta, firma plánuje celkovo zamestnať 80 ľudí. Samotná cesta z Bratislavy do Komárna sa má skrátiť zo súčasnej hodiny na trištvrtehodinu, pričom vlaky budú premávať v častejších intervaloch, keď počas dňa pôjdu každú hodinu a v špičke pracovných dní každú pol hodinu. Na trase budú premávať nové vlaky Talent od kanadského výrobcu Bombardier, ktoré sú plne klimatizované a sú v súlade s novými bezpečnostnými požiadavkami Európskej únie.