„Odhadom sa dá povedať, že cesta medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou by mala byť denne odľahčená o 1 500 áut, čo predstavuje približne sedemkilometrovú kolónu,“ uviedol Figeľ. Spoločnosť RegioJet sa taktiež zaviazala, že zamestná slovenských železničiarov. Podľa vyjadrenia obchodného riaditeľa RegioJet Jiřího Schmidta, firma plánuje celkovo zamestnať 80 ľudí.
Zmluva, ktorú ministerstvo dopravy a spoločnosť RegioJet podpísali 27. decembra minulého roku, je uzatvorená na obdobie od marca 2012 do decembra 2020 na objem približne 1,2 mil. vlakokilometrov ročne pri nákladoch 5,7 eura na kilometer. Firma plánuje ročne po celej trase, ktorá je dlhá 100 kilometrov, prepraviť 1,9 mil. cestujúcich. Nová koncepcia regionálnej železničnej dopravy na trase Komárno – Bratislava prinesie cestujúcim podľa Schmidta viaceré výhody. Samotná cesta sa má skrátiť zo súčasnej hodiny na trištvrťhodinu, pričom vlaky budú premávať v častejších intervaloch, keď počas dňa pôjdu každú hodinu a v špičke pracovných dní každú pol hodinu, uviedol Schmidt. „Na trase budú premávať nové vlakové jednotky Talent, ktoré sú plne klimatizované a sú v súlade s novými bezpečnostnými požiadavkami Európskej únie,“ povedal Schmidt.
Všetky svoje služby a ponuky zastreší RegioJet Chartou zákazníka garantujúcou rozsah prepravných a doplnkových služieb. Medzi ne bude vedľa tarifných ponúk, ktoré prinesú verným zákazníkom 10-percentné zľavy, patriť aj bezplatné pripojenie wi-fi, ponuka dennej tlače, ponuka občerstvenia či prítomnosť palubného personálu a servis počas celej doby jazdy. Cena lístkov bude podľa Schmidta rovnaká, akú ponúka Železničná spoločnosť Slovensko, pričom sa počas desiatich rokov bude zvyšovať iba o infláciu.
Súčasne RegioJet predstaví nové formy predaja cestovných lístkov, napríklad prostredníctvom SMS správ. Spoločnosť v priebehu tohto roka taktiež pripraví model integrovanej dopravy s Dopravným podnikom Bratislava. Podmienkou zmluvy medzi ministerstvom a firmou RegioJet je, že 94 % všetkých vlakov príde včas. Ak budú meškať viac ako 30 minút, musí spoločnosť za každý zmeškaný vlak zaplatiť ministerstvu sankcie stanovené v zmluve.