Podľa slov prezidenta združenia Pavla Jančoviča plány na zvýšenie uvedenej dane a ich prípadná realizácia by znamenali vážne ohrozenie až likvidáciu odvetvia autodopravy. Ich súčasná úroveň už teraz viac ako trojnásobne prevyšuje minimálnu daň stanovenú Európskou komisiou. V porovnaní s okolitými štátmi je podstatne vyššia, čo vážne ohrozuje konkurencieschopnosť slovenských dopravcov. Preto, zdôraznil Jančovič, v prípade ak dôjde k zvýšeniu dane môžu dopravcovia prikročiť k preregistrácii svojich vozidiel tam, kde je to pre nich výhodnejšie vrátane zahraničia. Výška dane je totiž v každom VÚC iná. Preto žiadajú aj jej zjednotenie.
Ako uviedol prezident Česmadu, napríklad v Poľsku je sadzba dane za návesovú súpravu 38 % sadzby dane v SR, v Maďarsku je to 49 % a ČR 53 % sadzby dane v SR.
V snahe zabrániť zvýšeniu dane sú dopravcovia pripravení využiť všetky zákonné možnosti na zabránenie tomuto kroku.
V ich snahe ich podporuje aj Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení (AZZZ) SR, ktorá zdieľa výhrady autodopravcov k nejednotnej dani z motorových vozidiel a k jej plánovanému zvyšovaniu v jednotlivých VÚC.
Rôzna výška dane z motorových vozidiel v jednotlivých VÚC nemá žiadne opodstatnenie a vytvára medzi nimi veľkú nerovnováhu. To sa pochopiteľne prejavuje aj v odlišných podmienkach pre podnikanie v autodoprave. V okolitých krajinách sú dane vyvážené a autodopravcovia, ktorí investovali do ekologickejších vozidiel, majú možnosť dosiahnuť významné zľavy. Reálne preto hrozí, že po avizovanom zvýšení dane z motorových vozidiel odídu zo Slovenska práve firmy so špičkovými vozidlami a prepracovanou logistikou.