Vážny: Nový variant R7 do D. Lužnej sa predraží na dvojnásobok

Trasa, akou chce súčasné vedenie ministerstva dopravy viesť rýchlostnú cestu R7 medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou, si vraj vyžiada dvojnásobne vyššie náklady, ako variant predchádzajúcich predstaviteľov úradu.

10.09.2010 14:52
Ľubomír Vážny Foto:
Exminister dopravy Ľubomír Vážny.
debata (12)

Vyplýva to z výpočtov exministra dopravy Ľubomíra Vážneho (Smer-SD). Okrem samotnej cesty totiž bude potrebné vybudovať privádzač medzi hlavným mestom a plánovým začiatkom R7.

Nová rýchlostná cesta by mala odľahčiť dopravu na veľmi využívanej trase v smere na Dunajskú Stredu. Zatiaľ čo Vážny chcel, aby R7 začínala na konci mestskej časti Podunajské Biskupice, Figeľ plánuje cestu viesť v území bližšie k Dunaju.

Vážny však zdôraznil, že tento variant počítal s existenciou budúceho diaľničného obchvatu okolo Bratislavy – diaľnice D4. Na takzvaný nultý obchvat sa však zrejme ešte dlhé obdobie peniaze nájsť nepodarí, príprava výstavby privádzača je zas zatiaľ v počiatkoch.

Figeľova cesta má vyjsť aj s privádzačom na vyše 200 miliónov eur, tvrdí Vážny. Ak by sa stavalo podľa jeho plánu, náklady by vraj boli o polovicu nižšie.

Figeľ zase namietal, že Vážneho variant by skomplikoval dopravnú situáciu v Bratislave. Napájal by sa totiž na cestu, na ktorej sa už v súčasnosti vytvárajú rozsiahle zápchy.

Úsek R7 medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou je súčasťou plánovaného cestného spojenia hlavného mesta s Lučencom. Malo by mať 212 kilometrov, dokončiť ho ministerstvo plánuje do konca roka 2020.

12 debata chyba