„V priemere využívalo vymedzené úseky ciest 27 416 vozidiel denne. Z celkovej výšky vybraného mýta, viac ako 43 percent zaplatili dopravcovia zo zahraničia,“ uviedla Lendacká.
Poplatky za jazdu po diaľniciach, rýchlostných komunikáciách a cestách I. triedy musia elektronicky platiť vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony. Mýto zaviedlo Slovensko od januára, celkovo by mal nový spôsob spoplatnenia jazdy po vybraných komunikáciách v tomto roku priniesť okolo 160 miliónov eur.
Tento odhad sa však nemusí naplniť, keďže začiatkom roka vláda Roberta Fica (Smer-SD) na jeden a pol mesiaca oslobodila od mýta cesty I. triedy. Tie pritom tvoria z celkovej spoplatnenej siete komunikácií väčšinu. Dôvodom ústupku boli protesty autodopravcov, ktorí kritizovali nedostatky systému.