Podľa očakávaní rezortu by sa mala zvýšiť výroba áut na Slovensku v budúcom roku na 544 tis. automobilov a v roku 2011 dokonca až na 900 tisíc áut. Do konca tohto roka by už pritom slovenský automobilový sektor nemal podľa informácie o aktuálnej situácii vo vývoji dopadov finančnej krízy prekvapiť znižovaním pracovných miest.
Svetová hospodárska kríza sa výraznou mierou podpísala aj pod prepad produkcie v automobilovom priemysle. Aj keď bola celosvetová kapacita výroby áut nastavená podľa analýzy UniCredit Bank na „nafúknutý“ globálny dopyt, Slovensko by nemuselo pocítiť znižovanie výroby až v tak výraznej miere.
„Naša nádej je, že táto kapacita tu aj naďalej ostane a nesúlad globálneho dopytu a ponuky áut bude riešený znižovaním výroby v drahších ekonomikách a v menej moderných závodoch,“ konštatuje hlavný ekonóm UniCredit Bank Ján Tóth.
Automobilový priemysel sa po etablovaní významných investičných projektov stal dôležitou súčasťou slovenskej ekonomiky. V roku 2007 patrilo Slovensku prvé miesto na svete v počte vyrobených automobilov na obyvateľa. Vývoz dopravných prostriedkov a ich príslušenstva pritom tvoril vyše štvrtinu celkového exportu. Vlani automobilky pôsobiace na Slovensku vyprodukovali spolu 575,8 tis. automobilov, čo v medziročnom porovnaní predstavovalo nárast o 4,7 tis. vozidiel.
Na Slovensku v súčasnosti pôsobia tri automobilky Kia Motors, PSA Peugeot Citroen a Volkswagen Slovakia. Nemecká automobilka Volkswagen v najbližších rokoch ešte rozšíri svoje aktivity na Slovensku, a to o výrobu nových vozidiel New Small Family. Prvé vozidlá nového modelového radu by mali opustiť výrobné linky na začiatku roku 2011, pričom plnú výrobnú kapacitu plánuje spoločnosť dosiahnuť v roku 2012.