Otvorenie obchvatu R3 Tvrdošín – Nižná (dlhého 5,6 km) je úspechom, napriek tomu, že ide len o čiastočný profil. Funguje iba jeden jazdný pruh v každom smere. Projekt začal v roku 2011, ale výrazne sa predĺžil kvôli COVID-19, tvrdosťou skalnej horniny (čím sa sťažili geologické práce), posunom plynovodných potrubí, infláciou a nedostatkom pracovnej sily.
Stavba zahŕňa 11 mostov, viac než 1 800 m protihlukových stien, oporné múry, kanalizáciu, osvetlenie a dopravný informačný systém. Otvorený úsek umožní obchádzku Trstenej, presmeruje tisíce vozidiel (hlavne nákladiakov) mimo mesto, čím sa zlepší plynulosť, zníži hluk a zlepší kvalita života obyvateľov Oravy.
Najvýznamnejším míľnikom pre Slovensko bolo nedávno ohlásené vysúťaženie stavebníkov na úsek diaľnice D3 Kysuce – Oščadnica. Projekt už čaká len na formality, minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smer) tvrdil, že sa čo nevidieť začne hemžiť bagrami. Trasa, ktorá je posledným chýbajúcim kusom do skladačky, vyjde štát na 261 miliónov eur. Prinesie 22 mostov, križovatku, ale aj migračné mostíky pre zvieratá, tiež odpočívadlo. Úsek novej diaľnice dlhý 9,6 km vybuduje SKANSKA SK, ktorá má začať s prácami budúci rok – no príprava prebehne ešte do konca roka 2025.
Dokončenie má byť do 2029, realisticky sa však objavili názory na finalizáciu do roka 2032. Celá 26 km diaľnica po pridaní tejto časti odľahčí trasu v Oškerde pred Žilinou od 18-tisíc áut. Je to zásadné riešenie katastrofálnej situácie s kolónami a prejazdom kamiónov cez mestá a obce, no najbližšie tri roky výstavby sa pre dotknuté lokality stanú peklom. Pre viaceré úseky totiž neexistuje alternatívna trasa a vodiči si budú musieť prejazd jednoducho odstáť.
D3 sa však už tento rok ukazuje ako mimoriadne riešená. Tunel Horelica (úsek Čadca – Podzávoz) je v rámci letných prác uzatvorený, a to kvôli výmene mostných konštrukcií, známych ako závery. Oprava potrvá celé leto, do konca augusta. Premávka v smere z Čadce do Žiliny je dočasne presmerovaná mimo diaľnicu D3 (zjazdom na Podzávoz), cez cesty III. triedy, po ktorých sa dá následne vrátiť späť na diaľnicu. V opačnom smere zo Žiliny do Čadce je premávka bez obmedzení, autá prechádzajú popri pracovisku, no je tu znížená rýchlosť.
Na D2 tiež prebiehajú práce. Hlavným dôvodom obmedzení, ktorými sú zúženie pruhov, mierna zmena premávky a zníženie rýchlosti, je výstavba protihlukovej steny medzi Lamačom a Dúbravkou. V priebehu nasledujúcich týždňov dôjde aj k výmene verejného osvetlenia a informačných tabúľ, položeniu nového asfaltového povrchu a k samotnej inštalácii steny. Prejazd je tam však pomerne plynulý, okrem rannej špičky práce nemajú vplyv na premávku.
V rámci diaľníc NDS realizuje rozšírenie diaľnice D1 Bratislava – Triblavina (kilometre 13,6 až 17,2). Pribudnú nové jazdné pruhy aj súbežné pruhy na zaradenie (takzvané kolektorové vetvy), 18 mostov, doplnkové križovatky, ale aj základ v podobe osvetlenia, informačného systému či oplotenia. Projekt je v realizácii od roka 2022 a predpokladá sa dokončenie ešte tomto roku.
Roky chátrajúcu tunel Višňové tiež smeruje k zdarnému koncu. Je súčasťou diaľnice D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou, a s dĺžkou takmer 7,5 km bude najdlhším dopravným tunelom na Slovensku. Stavbu komplikovali podmienky svahu, v ktorom sa tunel nachádza, silné prietoky podzemnej vody a zlyhanie pôvodného zhotoviteľa, pre ktoré sa výstavba roky naťahovala.
Projekt bol oficiálne spustený v roku 2014, prerazený v 2018, no až po roku 2021 sa po novej diagnostike a opravách opäť pokračovalo. Aktuálne sa dokončila jeho betonáž, ale aj montáž technológií. Tunel by sa mal sprejazdniť na prelome roka 2025 a 2026. Zásadne odbremení preťažený úsek popod Strečno a skráti cestu medzi Žilinou a Martinom asi o štvrť hodiny.
Opravené budú tiež viaceré menšie mosty. Okrem rekonštrukcie mostov III. triedy v úsekoch medzi Stupavou a Borinkou, ktoré potrvajú do jesene 2025, sa oprave nevyhne ani most v Plaveckom Podhradí. V oboch prípadoch si vyžiadajú obmedzenia hlavne v presmerovaní dopravy, keďže po mostoch nie je možné prejsť. Premávka je odklonená na dočasné mosty.
Dôležitou správou je oznámenie o obnove mostných záverov na Moste SNP, ktorá začala 21. júla. Práce potrvajú do konca októbra, a nebudú zasahovať do premávky áut, no musí sa úplne uzavrieť jedna z lávok pre chodcov – tá budapeštianska. Práce opravia zvary, a zasiahnu aj oceľovú konštrukciu mosta. Na zlý stav porušených zvarov sa prišlo náhodným spozorovaním, ktoré vyústilo do mimoriadnej kontroly v roku 2022. Most je však podľa mesta prevádzkovateľný.
Práce má na starosť Športový klub Iames Bratislava, víťaz verejnej súťaže z decembra 2024, a budú rozdelené do viacerých etáp. Obnova začne budapeštianskou lávkou, pokračuje viedenskou a následne sa upraví mostovka nad vnútorným trámom.